Image result for ‫مینو اصلانی‬‎

جمهوری اسلامی از آغار تسلط بر ایران نه تنها با قوانین و احکام خود شدیدترین و واپسگرانه ترین برخورد

ها را با زنان ایران داشته، بلکه تنها حکومتی در جهان امروز است که زنان را علیه زنان تجهیز می کند.

این حکومت سال هاست تنها زنانی را برای اداره کارها و مسئولیت های دولتی و وابسته به دولت انتخاب می کند که به شدت با برابری های زن و مرد مخالف هستند. یکی از این زن ها مینو اصلانی مسئول سازمان «بسیج جامعه زنان» است.

او روز گذشته در یک نشست خبری تعهد ایران به سازمان ملل برای تحقق «تساوی جنسیتی» را «خلاف قانون» دانسته و از قوه قضائیه خواسته «با هر تلاشی برای برابری جنسیتی و تخلفات افراد و ملاقات با افراد جاسوس برخورد کند».

مینو اصلانی حتی «مبارزه با خشونت علیه زنان» را ناشایست دانسته و اقدامات برخی جریان‌ها در راستای بزرگنمایی خشونت علیه زنان را در تضاد با مصالح زنان ایرانی و امری منسوخ و غربی خوانده است.

«بسیج جامعه زنان» که مینو اصلانی اکنون مسئولیت اداره آن را دارد در ابتدای انقلاب با نام بسیج خواهران و هم‌زمان با شکل گیری بسیج مستضعفین و به خواست روح الله خمینی شروع به کار کرد. این سازمان سپس در سال ۱۹۹۱ نام خود را به «بسیج جامعه زنان» تغییر داد. کار این سازمان ظاهرا برگزاری همایش هایی در تجلیل از عفاف و حجاب، تربیت کارشناسان در ارتباط با عفاف و حجاب، مطالبات به اصطلاح حقوقی از مجامع بین المللی در ارتباط با حمایت از حجاب زنان در این کشورها، تشکیل تظاهرات مختلف در مقابل سفارت خانه هاست. اما در اصل وظایف اصلی هزارها زنی که در این سازمان کار می کنند، به این ترتیب است: مقابله با زنانی که برای برابری حقوق خود تلاش می کنند، برهم زدن تظاهرات زنانی که گرایش های لیبرال و سکولار دارند، سرکوب مقاومت زنان، بازداشت زنان معترض و مسایلی از این دست.

من هنوز نتوانسته ام آمار تعداد زنانی را که در این سازمان کار می کنند پیدا کنم اما تا سال ۱۹۹۴ تعداد زنان بسیجی ۱۴۷ هزار نفر بوده است.

زنان این سازمان زن ستیز به طور حرفه ای مرتب آموزش می بیند و همه شان بلافاصله پس از گرفتن شغل بسیحی صاحب حقوق های خوب، بیمه درمانی و خانه می شوند.

نکته جالب در این جاست که تمامی این زن ها و زنان دیگری که در خدمت سیاست های زن ستیزانه جمهوری اسلامی هستند از یک سو چون همین خانم اصلانی معتقدند که «وظیقه زن مادر بودن و رسیدگی به امور همسر است» و از سویی خودشان مشاغل بیرون خانه دارند و شانه به شانه ی مردهای حکومتی به سرکوب و بیداد مشغولند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com