با درود به پیشگاه ملت ایران و عرض تسلیت به بازماندگان حوادث تاسفبار اخیر
همانگونه که میدانیم روز جهانی کوروش بزرگ در ۷ آبان بدون کوچکترین پشتیبانی و اختصاص امکانات دولتی و تنها با حس میهن پرستی هموطنان با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد.
در نقطه مقابل این روز باشکوه که تنها آسیبهای انسانی آن دستگیری غیر قانونی هموطنانمان بدست حکومت بود ، برای مراسم اربعین حسینی ، حکومت با تمام قدرت و تخصیص امکانات رفاهی رایگان و تبلیغات رسانه ایی فراوان، هموطنانمان را به عراق گسیل کردند و همانطور که میدانیم علاوه بر هتک حرمتهایی که به زنان و مردان ایرانی در آنجا شد و کلیپهای ان نیز در تمام شبکه های عربی و داخل ایران پخش گردید ، در مسیر بازگشت در پی یک عملیات انتحاری عده زیادی از هموطنانمان نیز کشته و مجروح گشتند.
هنوز چند روزی از فاجعه انسانی کربلا نگذشته بود که برخورد دو قطار مسافربری که اتفاقا یکی از آنها نیز هموطنان آذری زبان را برای زیارت به مشهد انتقال میداد ، اتفاق افتاد ، اتفاقی که یک عملیات انتحاری نمیتوانست به این شدتی که حکومتیان بدلیل ناکارآمدی و عدم صلاحیت در اداره امور جاری کشور مسبب این حادثه بودند ، باشد.
باتوجه به نزدیک شدن به ۱۶ آذر که یقینا فرصتهایی پیش خواهد امد تا دانشجویان فرهیخته کشور و این صدای رسای ملت ایران در بالاترین جایگاه سیستم آموزشی کشور بتوانند با بازخواست مسئولان حکومتی ، علاوه بر خواستهای صنفی خود ، مطالبات عمومی جامعه را بیان نموده و حکومت را برای خسارتهای اقتصادی و انسانی و زیست محیطی که بدلیل عدم کفایت به کشور و ملت ایران وارد مینماید به چالش اساسی کشیده و دانشجویان ، فرزندان ملت ، نیز بدانند که مردم فرزندان خود را تنها نگذاشته و از صدای رسای آنان دفاع خواهد نمود.
برهمین اساس جنبش اتحاد ملی و کمیته دانشجویی خود ضمن دعوت از دانشجویان محترم سراسر دانشگاهای کشور و بالاخص دانشگاهای شهرهای بزرگ که نام انها در ذیل می آید ، و همچنین بمناسبت ۲۱ آذر ، روز نجات آذربایجان و جلوگیری از جدایی این بخش از خاک مهم ایران ، پیشنهادات ذیل را جهت حضور در تجمعاتی که در داخل دانشگاه ها به روال سالهای گذشته برگزار میشود ارائه میدهد.

۱- حضور با لباس و یا بازوبند سیاه در دانشگاه ها به نشانه اعتراض و جهت احترام و پاسداشت خون بناحق ریخته شده هموطنانمان در فجایع اخیر و همچنین شرایط اسفبار آلودگی هوا که ملت ایران را با مرگی خاموش مواجه کرده است.
۲- امتناع از ورود به کلاسهای درس در ۱۶ آذر و برگزاری تجمعات اعتراضی در داخل دانشگاهها و درخواست از مسئولین جهت پاسخگویی به معضلات صنفی دانشجویی و همچنین مشکلات جامعه
۳- برای ایجاد اتحاد و انسجام بین ملت ایران و فرزندان دانشجوی خود اعلام مینماییم درصورت کشیده شدن تجمعات به خارج از دانشگاه ها، دانشجویان از حمایت مردم برخوردار خواهند شد و پیشنهاد میشود شعارهای ذیل در سراسر دانشگاه های کشور برای رسیدن به خواستهای صنفی دانشجویان و مطالبات عمومی ملت ایران طنین انداز شود
🔴 دانشجو میمیرد / ذلت نمیپذیرد
🔴 ملت ، دانشجو ، اتحاد
برای ایرانی آزاد
🔴 حکومت نالایق این آخرین پیام است
این ملت آزاده آماده قیام است

۴- به اطلاع میرسانیم باتوجه به نزدیک شدن به روز ملی و تاریخی ۲۱ آذر که نمادی از مقاومت در مقابل خدشه وارد شدن به تمامیت ارضی کشور میباشد ، و با توجه به همزمانی ان با ۱۶ آذر ، جنبش اتحاد ملی به همراه کمپین بازگشت شاهزاده ، ضمن پاسداشت چنین روز پرافتخاری و در تداوم حرکتهای دانشجویی در ۱۶ آذر چگونگی تجمعاتی را در نقاطی که اعلام خواهد شد اعلام خواهند نمود.
توضیح :
علاوه بر لیست ذیل ، تمامی دانشگاه ها و دانشکده های سراسر کشور نیز در این تجمعات حضور خواهند داشت.
🔵تهران:
دانشگاه تهران
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
دانشگاه علم و صنعت
🔵اصفهان:
دانشگاه اصفهان
دانشگاه صنعتی اصفهان
🔵مشهد:
دانشگاه فردوسی
🔵تبریز:
دانشگاه تبریز
🔵کرمان:
دانشگاه شهید باهنر
🔵خوزستان
دانشگاه شهید چمران
دانشگاه صنعت نفت آبادان
🔵زاهدان
دانشگاه سیستان و بلوچستان
🔵بجنورد
دانشگاه بجنورد
دانشگاه دارالفنون
🔵بیرجند:
دانشگاه بیرجند
🔵مازندران
دانشگاه نور
🔵رشت
دانشگاه گیلان
🔵زنجان
دانشگاه زنجان
🔵همدان
دانشگاه صنعتی ملایر
🔵اردبیل
دانشگاه محقق اردبیلی
🔵سمنان
دانشگاه سمنان
دانشگاه صنعتی شاهرود
🔵کهگیلویه و بویراحمد
دانشگاه یاسوج
🔵کردستان؛
دانشگاه سنندج
🔵کرمانشاه
دانشگاه رازی
🔵گیلان
دانشگاه گیلان
🔵قم
دانشگاه امام صادق(واحد برادران)
دانشگاه الزهرا (واحد خوهران )
🔵البرز
دانشگاه کرج
🔵هرمزگان
دانشگاه هرمزگان
🔵فارس
دانشگاه شیراز
🔵دانشگاه آزاد دزفول

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com