capture

دانشمندان می گویند که این آنتی بادی بر ٩٨٪‏ صفت های موروثی اچ آی وی موثر است و می تواند در جستجوی یک واکسن در آینده کمک کند.

انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی در  ایالات متحده می گوید که یک آنتی بادی قوی شناسایی کرده است که قادر به خنثی سازی ٩٨٪‏ صفت های موروثی اچ آی وی است.

این آنتی بادی که به نام “ان ۶” نامگذاری شده است، در فردی که دارای اچ آی وی است جدا شده است.

آنها درباره این کشف هیجان زده هستند زیرا “ان ۶” بر علیه ١۶ تا از ٢٠ صفت های موروثی موثر نشان داده شده است که پیش از این به آنتی بادی های شبیه مقاومت نشان داده اند.

اچ آی وی برای درمان دشوار است زیرا بخش های ویروس می تواند به سرعت تکامل یابد تا در مقابل حمله ی سیستم ایمنی بدن مقاومت کند.

به هر حال، این باور وجود دارد که “ان ۶” بخشی از ویروس را هدف می گیرد که تمایلی به تکامل یا تغییر ندارد.

این باور وجود دارد که این کشف می تواند ما را به گسترش یک واکسن علیه اچ آی وی کمی نزدیک تر کند.

دکتر “آنتونی فوسی” مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی در بیانیه ای گفت :”این کشف و خصوصیات این آنتی بادی با گسترش و نیروی استثنایی علیه اچ آی وی هدایت جدیدی برای گسترش استراتژی ها برای جلوگیری و درمان عفونت اچ آی وی فراهم می کند.”

این خبر در پس اعلامیه ای در اوایل این ماه می آید که پژوهشگران در  اسرائیل داروی جدیدی را آزمایش کرده اند که در تست های آزمایشگاهی ٩٧٪‏ اچ آی وی در خون افراد با اچ آی وی مثبت را نابود کرده است.

در ماه اکتبر، دانشمندان در  انگلستان نتیجه های امیدوارکننده ای از تست داروی دیگری نشان دادند که یک بیمار پس از اینکه برای یک ماه تحت داروی جدیدی بود، هیچ اچ آی وی قابل تشخیصی در خون او نشان نمی دهد.

آنها گفتند که در چند ماه خواهند دانست که این نتیجه واقعا با گسترش داروی جدید ایجاد شده است.

در بسیاری از کشورها مردان  همجنسگرا و  دوجنسگرا بطور بی تناسبی توسط اچ آی وی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

دیروز، در آستانه هفته ملی تست اچ آی وی، موسسه “ترنس هیگینز تراست” در انگلستان نشان داد که ۵٠ هزار مرد همجنسگرا و دوجنسگرا در انگلستان اکنون با این ویروس زندگی می کنند، که تعدادی نیز از وضعیت خود آگاهی ندارند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وب سایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.gaystarnews.com/article/potent-new-antibody-hiv-discovered/ gs.Wns6j54

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com