capture“رندی بوسونو” نماینده آلبرتا در مجلس اکنون مشاور ویژه دگرباشان نخست وزیر است و او نقش خود را با کار زیاد و طاقت فرسا آغاز می کند.

“بوسونو” نماینده منطقه ادمونتون مرکز است و نخستین نماینده مجلس آشکارا همجنسگرا در آلبرتا می باشد. نقش جدید او نخستین نقش در نوع خود در سیاست های فدرال است.

این انتصاب از دفتر جاستین تردو همراه با اعلام دولت مبنی بر معرفی قانون لغو قوانین رابطه جنسی مقعدی کانادا می آید.

تحت بخش ١۵٩ قانون مجازات، رابطه جنسی مقعدی تنها زمانی قانونی است که بین یک زن و شوهر یا بین دو بزرگسال با سن بیش از ١٨ سال با رضایت طرفین صورت گیرد.

همچنین اگر بیش از دو نفر در آن شرکت کنند یا حضور داشته باشند، غیر قانونی است.

سن رضایت برای انواع دیگر رابطه جنسی ١۶ سال می باشد.
باوجود اینکه همجنسگرایی در کانادا در دهه ۶٠ از حالت جرم خارج شد، محدودیت های بخش ١۵٩ باقی مانده و تبعیض آمیز خوانده شده است.

در بیانیه ای از طرف دولت گفته شده :”این جرم بطور نامتناسبی بر مردان همجنسگرا تاثیر می گذارد، بویژه افراد ١۶ و ١٧ ساله، که بطور قانونی می توانند به تمام شکل های فعالیت جنسی غیر استثمار رضایت دهند.”

“بوسنو” در بیانیه ای گفت :”من مفتخر هستم که بگویم امروز در اقدام به لغو بخش ١۵٩ قانون مجازات، دولت در حال بررسی مساله ای است که سال ها یک نگرانی برای جامعه دگرباشان بوده است.”

“بوسنو” پیش از اعلام “ترودو” با گروهی از فعالان دگرباش دیدار نمود.

اما این تنها یک روز است. دیلی اکسترا گزارش داد که دو وکیل یک طرح دعوی را پر نمودند که به دنبال خسارت هایی برای صدها کانادایی می باشد که به دلیل دگرباش بودن از ارتش و خدمات مدنی تحت فشار قرار گرفتند.

دولت در ماه اوت اعلام نمود که یک عذرخواهی برای مردان و زنانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند در راه است، اما مشخص نکرد که آیا این عذرخواهی شامل هر گونه غرامت است.
اکسترا گزارش داد که “بوسنو” دارای یک حکم سه ساله است تا به درخواست برای غرامت ها اقدام کند.

این اعلامیه ها، همراه با یک لایحه حقوق دگرجنس گونه است که دومین بازخوانی اش در مجلس تصویب شده است، و بخشی از فشار دولت ترودو برای “حفظ حق هر فرد در کاناداست که دارای حفاظت برابر و مزیت برابر از قانون، بدون وجود تبعیض باشد.”

اما همچنین یک ناامیدی بزرگ وجود داشته است. لیبرال ها برای وعده ای مبارزه کرده اند که به ممنوعیت اهدای خون از طرف مردانی که در ۵ سال گذشته با مردان رابطه جنسی داشته اند، پایان دهد.
در ماه ژوئن، این محدودیت به یک سال کاهش یافت، اما هنوز بطور موثر رابطه جنسی مردان دگرباش فعال را ممنوع می کند.
ترودو به “اکسترا” گفت که او از اینکه این ممنوعیت باقی مانده “ناامید” است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

https://www.buzzfeed.com/laurenstrapagiel/canada-lgbt-advisor?utm term=.yq0gXKy7X&bftw=lgbt .xfdGBK68B

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com