captureروز یادبود میان جنسی، که همچنین به نام روز همبستگی میان جنسی شناخته شده، یک روز آگاهی مدنی بین المللی است. و برای برجسته کردن مسایل حقوق بشری که افراد میان جنسی با آن مواجه می شوند طراحی شده است.
این روز نشان دهنده روز میلاد “هرکولین باربین” (١٨٣٨-١٨۶٨) یک فرد میان جنسی فرانسوی است که خاطرات او بعدها توسط “مایکل فوکالت” به چاپ رسید.

روز آگاهی دوجنسه یک روز بین المللی اقدام مردمی برای پایان دادن به شرم، پنهان کاری و جراحی ناخواسته زیبایی اندام تناسلی بر روی کودکان دوجنسه می باشد.
این روز همچنین فرصتی برای بازتاب و عمل سیاسی فراهم می کند.
بین ٢۶ اکتبر و ٨ نوامبر سازمان های میان جنسی تلاش می کنند تا توجه مردم را به چالش هایی جلب کنند که افراد میان جنسی با آن ها روبرو هستند. این تلاش ها در روز یادبود میان جنسی و در روز میلاد “هرکولین باربین” به اوج خود می رسد که به عنوان روز همبستگی میان جنسی نیز شناخته شده است.

درحالی که روز آگاهی میان جنسی بیشتر در کشورهای انگلیسی زبان، بویژه در آمریکای شمالی جشن گرفته می شود، روز یادبود میان جنسی در اروپا و نیز بعضی کشورها مانند استرالیا و آفریقای جنوبی برگزار می شود و هر دو رویداد و روزهای بین آنها به عنوان “١۴ روز میان جنسی” نام گذاری شده است.

در سال ٢٠١٢، مجلس ولز جنوبی جدید این روز را تایید نمود.
“لینا بورنی” عضوی از شورای قانونگذاری نیز سازمان بین المللی میان جنسی استرالیا را به عنوان بخشی از یک حرکت به روز باتوجه ستود.

در سال ٢٠١۴، “لیتراتورهاوس سلزبورگ” اتریش محل برگزاری رویداد روز همبستگی میان جنسی بود. رویداد مشابهی نیز در دانشگاه سلزبورگ در سال ٢٠١٣ برگزار شد.

این رویداد برای نخستین بار در ٢۶ اکتبر ١٩٩۶ در آمریکای شمالی توسط افراد میان جنسی برگزار شد.

“مورگان هولمز” و “مکس بک” فعالان میان جنسی از جامعه میان جنسی آمریکای شمالی درکنار متحدینی از “تهدید دگرجنس گونه” شامل “ریکی ویلچینز” بودند.
این گروه نشانی با این مضنون در دست داشتند :”هرموفرودیت با نگرش”.

این روز بزرگداشت در سال ٢٠٠٣ با تاسیس یک سایت مرکزی افزایش آگاهی توسط “بتسی درایور” و “امی کویاما” آغاز شد. سایت دیگری برای افزایش آگاهی در سال ٢٠١۵ توسط “مورگان کارپنتر” با حمایت “بنیاد جامعه آزاد” تاسیس شد.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وب سایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
‏‎منبع :

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intersex Awareness Day

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com