اعتصاب و تجمع کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا که از صبح دیروز شروع شده بود ظهر امروز با توافقی که ما بین کارگران و مسئولین سایپا (شرکت مادر) صورت گرفت پایان یافت.
photo_2016-11-07_18-36-57

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی جلسه بی نتیجه بعد از ظهر دیروز که مابین ده نفر از نماینده های کارگران و سه نفر از مدیران ارشد سایپا برگزار شده بود، کارگران شرکت قالبهای صنعتی سایپا حاضر به پایان اعتصاب نشدند و تا ظهر امروز به اعتصاب خود ادامه دادند.

دیشب کارگران اعتصابی شیفت ۲ کارخانه، مانع خروج قطعات تولیدی از کارخانه شدند طوری که بنا بر اظهار کارگران، خط تولید شرکت سایپا(شرکت مادر) به مدت ۹ ساعت مختل شد.

photo_2016-10-30_20-29-27

بنا بر این گزارش، در ادامه این اعتصاب، از ساعات اولیه صبح امروز کارگران در سالنهای مختلف کارخانه دست به تجمع زدند و مصممانه بر ادامه اعتصاب تاکید کردند تا اینکه بار دیگر جلسه ای مابین نماینده های کارگران و مسئولین ارشد سایپا (شرکت مادر) برگزار و با هر شش خواست آنان بعلاوه تغییر مدیریت شرکت موافقت شد و مدیر امور کارکنان شرکت نیز که نماینده اصلی کارگران را تهدید کرده بود از کار اخراج گردید. در رابطه با بند اول خواست کارگران مبنی بر افزایش حقوق، مقرر شد طرح طبقه بندی مشاغل که از سال گذشته مدون و آماده اجرا بود ظرف مدت سه هفته طوری مورد بازنگری قرار بگیرد که بندهایی که در رابطه با دریافتی کارگران به ضرر آنان بود حذف و کل طرح با هدف افزایش حقوق کارگران تغییر پیدا بکند. لازم به یاد آوری در جلسه بعد از ظهر دیروز که ما بین نماینده های کارگران و سه نفر از مسئولین ارشد سایپا برگزار شده بود این مسئولین فقط با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل موافقت کرده بودند که همین مسئله باعث ادامه اعتصاب تا ظهر امروز شد.

photo_2016-11-08_14-25-51

شش خواست کارگران که مورد موافقت قرار گرفته است به شرح زیر می باشد: ۱- افزایش حقوق پرسنل شرکت و پیمانکار(زیر ۱۲ سال) ۲- شارژ مرتب ماهیانه بن کارت با مبلغ مشخص ۳- پرداخت آکورد ماهیانه بطور مرتب و مستمر ۴- تسریع در ادامه روند بازنشستگی پرسنل(مشاغل سخت و زیان آور) و تسریع در پرداخت حق سنوات پرسنل بازنشسته که به مدت یک و نیم سال است به تعویق افتاده است ۵- پرداخت بدهی شرکت به تعاونی مصرف که باعث اختلال در روند خدمات دهی این بخش به کارکنان شده است ۶- تغییر وضعیت کارکنان پیمانکار و روز مزد به قرار دادی.در پی این توافقات حوالی ظهر امروز کارگران اعتصابی شرکت قالبهای صنعتی سایپا به اعتصاب خود پایان داده و بر سر کارهایشان بازگشتند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۸ آبانماه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com