شش فعال سایبری و کنشگر مدنی به نام‌های علیرضا توکلی، محمد مهاجر، محمدمهدی زمان زاده، سهیل سید غفوری، علیرضا آقاجانی و میثم محمد ورامینی، هم‌اکنون با احکام حبس و یا در انتظار صدور حکم در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا توکلی، محمد مهاجر، محمدمهدی زمان زاده، سهیل سید غفوری، علیرضا آقاجانی و میثم محمد ورامینی، در ماه‌های گذشته با اتهاماتی نظیر “توهین به رهبری”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام“ بازداشت و بازجویی شده و هم‌اکنون در زندان اوین محبوس می‌باشند.

علیرضا توکلی، محمد مهاجر و محمدمهدی زمان زاده، سه فعالان تلگرامی می‌باشند که طی روزهای اخیر به بند هشت زندان اوین منتقل شدند. این فعالین به اتهام “توهین به قدسات”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” محاکمه و هم‌اکنون در انتظار صدور حکم به سر می‌برند.

سهیل سید غفوری، وبلاگ نویس و فعال فیسبوکی، در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به اتهامات “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام” به پنج سال حبس تعلیقی و یک سال حبس تعزیری محکوم‌شده است.

این فعال فیسبوکی تاکنون نه ماه از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

میثم محمد ورامینی، فعال مدنی، در ۲۳ مهرماه سال جاری از سوی پلیس امنیتی اخلاقی فاتب دستگیر و به “توهین به رهبری”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام ” و “نگهداری گاز اشک آور” متهم شده است.

گفتنی است که دادگاه شعبه شش دادسرای اوین برای این فعال مدنی قرار وثیقه ۲۱۰میلیون تومانی صادر کرده است.

علیرضا آقاجانی دیگر فعال فیسبوکی محبوس در زندان اوین می‌باشد که به اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس محکوم‌ گردیده است.

از تاریخ دستگیری وی تا زمان انتشار این خبر اطلاعی در دست نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com