capture

در پی رای محدود پارلمان، قلمرو استرالیایی کوینزلند اکنون به زوج های همجنس اجازه می دهد تا فرزند اتخاذ کنند.

والدین تنها نیز تحت قوانین جدید واجد شرایط اتخاذ فرزند هستند، که این قوانین پس از یک و نیم ساعت بحث تصویب شد.

“شانون فنتیمن” وزیر برای پیشگیری از خشونت خانگی و خانوادگی کوینزلند گفت :”برای مدت های طولانی جامعه   دگرباشان کوینزلند حتی از در نظر گرفتن رفع نیازهای یک کودک از طریق اتخاذ فرزند به عنوان یک گزینه ممنوع بوده است.”

او به مجلس گفت :”درنظر گرفتن و رفع تمامی نیازهای یک کودک به این مساله وابسته نیست که آیا کودکی دارای والدین می باشد یا آنها والدین همجنس، جنس مخالف هستند یا حتی آنها توسط والدین مجرد بزرگ می شوند.”

“در واقع شواهد روشنی وجود دارد که صرف نظر از  جنسیت و   میل  جنسی والدین یک کودک، روابط مثبت و حمایتی، پرورش و خانه ای با محیط دوست داشتنی است که بهترین نتیجه ها برای کودکان را فراهم می کند.”

این لایحه از طرف حزب مخالف ملی لیبرال مورد انتقاد قرار گرفت که استدلال می کرد اتخاذ فرزند کافی در کوینزلند وجود ندارد که این تغییر را توجیه کند.

“رز بیتس” نماینده مجلس گفت :”دولت در مورد تعداد بسیار محدودی از فرزندان که هر ساله در کوینزلند نیاز به اتخاذ دارند، نیاز به گسترش یا رشد تعداد والدین واجد شرایط اتخاذ فرزند را نشان نداده است.”

“به دلیل این مساله، هر گونه گسترش حق اتخاذ فرزند برای افراد مجرد و زوج های همجنس اقدامی را پیش نخواهد برد اما یک انتظار غیر واقعی در بین کوینزلندی ها ایجاد می کند که آنها به اتخاذ فرزند دسترسی آسانی خواهند داشت.”

هرچند این استدلال تاثیر کمی بر متفاعد کردن “جکی تراد” معاون نخست شورای قانونگذاری گذاشت، کسی که به مخالفان برچسب “متعصبان منزجرکننده” زد و از او خواسته شد تا عقب نشینی کند.”

این تغییرها به معنای این است که استرالیای جنوبی و قلمرو استرالیای شمالی اکنون تنها بخش هایی از   استرالیا هستند که زوج های همجنس مجاز به اتخاذ فرزند می باشند.

این لایحه از آنجا ناشی شد که فعالان   دگرباش هنوز در حال مبارزه برای حقوق   ازدواج  همجنس در این کشور هستند، و دولت هنوز متعهد به برگزاری یک رای گیری عمومی در مورد این مساله به جای تصمیم گیری در مجلس می باشد.

تاخیرهای بوجود آمده انتقادهایی را از سمت افراد مشهوری بوجود آورد،  از جمله “ناتالی ایمبروگلیا” و “سم نیل” بازیگر فیلم   پارک  ژوراسیک که پرسید :”مشکل این مجلس خشک و یبوست چیست؟”

با این حال، حداقل رای امروز تشویقی برای افراد دگرباش استرالیاست، همراه با این خبر که این کشور برای سومین بار در سال آینده “مسابقه آواز یوروویژن” را برگزار خواهد نمود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:

‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia

وب سایت ما:

‏http://dharmamartia.org

صفحه خبر وبسایت :

‏http://dmblog.dharmamartia.org/ home

کانال تلگرام ما:

‏https://telegram.me/DharmaMartia

همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.khodnevis.org

‏https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/11/03/democrats-pledge-equality-act-will-be-top-priority-after-the-election/

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com