21
گلاد، گروه حمایت از دگرباشان بطور رسمی پیشنهاد نمود تا حرف “کیو : مخفف واژه کویر” به واژه مخفف دگرباشان که مرجع همجنسگرای زن، همجنسگرای مرد، دوجنسگرا، دگرجنسگونه و جامعه دگرباش می باشد، افزوده شود.

این سازمان نخستین بار این پیشنهاد را در آخرین نسخه از راهنمای منبع رسانه ای خود ارایه نمود، که در آن از روزنامه نگاران خواست تا در مقابل “ال جی بی تی” از مخفف “ال حی بی تی کیو”استفاده کنند تا تمامی کسانی که به عنوان دگرباش شناسایی می شوند شامل شوند.

“سارا کیت الیس” رییس و مدیر عامل گلاد در یک بیانیه گفت :”راهنمای مرجع رسانه ای گلاد” یک استاندارد صنعتی برای گزارش منصفانه و دقیق در مورد جامعه دگرباشان است، و راهنمای شیوه و سبک نگارش سازمان های خبری پیشرو در جهان است. این نسخه ی آخر نشان دهنده ی روش های افزاینده افراد دگرباش، بویژه جوانان می باشد و درباره هویت های شان بحث می کند.”

انتخاب اصلاح کردن واژه دگرباش باتوجه به ریشه های موهن این واژه، اغلب یک انتخاب بحث برانگیز بوده است. به هر حال، بر طبق گفته ی “جاکوب توبیا” فعال دگرباش، این واژه همچنین فضایی ایجاد می کند که شناسایی بیشتری از جنسیت و میل جنسی می تواند ارایه دهد.

“توبیا” که میزبان برنامه خبری “آوت” در شبکه “ان بی سی” درباره جامعه دگرباشان و سری ویدیویی “کویر٢” بود گفت :”افزودن حرف “کیو” توسط گلاد به مخفف “ال جی بی تی کیو” برای جامعه حیاتی است و منعکس می کند که ما تا چه حد به عنوان یک جنبش آشکار شدیم. در حالی که هنوز کسانی هستند که در مورد اصلاح واژه “کویر : دگرباش” تردید دارند، واقعیت اینکه هزاران جوان و فعال سراسر کشور از واژه “کویر” برای توصیف خوشان و جامعه شان استفاده می کنند.”

تولیا افزود :”هدف واژه کویر این است که به عمد مبهم باشد و فضایی برای بررسی و کشف جنسیت و میل جنسی تان خارج از یک برچسب تعریف شده ایجاد کند.”

“این آینده ی جنبش دگرباشان است : خلق جهانی که در آن جنسیت و میل جنسی بتواند سیال، همیشه در حال تکامل و بدون #ننگ یا شرم باشد. من به گلاد برای این تاکید هیجان انگیز به فعالان جوان دگرباش احترام می گذارم.”

افزودن حرف “کیو” به “ال جی بی تی کیو : دگرباشان” تنها تغییر در آخرین راهنمای مرجع رسانه ای گلاد نیست. واژه های جدیدی در واژه نامه ی راهنما شامل شد، از جمله “غیر جنسی” و “دوجنسی” و راهنمای به روز شده برای گزارش درباره تعدادی از مسایل وجود دارد، شامل اچ آی وی / ایدز و مسایل مربوط به جامعه دوجنسگرایان.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:
‏http://media.hamyaari.ca
‏www.Khodnevis.org
‏‎منبع :

http://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/glaad-officially-adds-q-lgbtq-n673196

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com