تعداد بسیاری از آمریکایی ها می گویند اخراج فردی به دلیل اینکه او دگرباش می باشد، غیر قانونی است.

capture

بر طبق یافته های اخیر از موسسه “بررسی آشکارسازی و برابری در محل کار” اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها با تبعیض علیه دگرباشان در محل کار مخالف هستند.

این بررسی که توسط “هریس پل” انجام شد نشان داد که ۶٧ درصد آمریکایی ها از حفاظت های برابری برای افراد دگرباش در استخدام، مسکن و امکانات رفاه عمومی مانند رستوران ها، پارک ها و دستشویی های عمومی حمایت می کنند. افزون بر این، ٣۶ درصد ادعا می کنند که آنها “شدیدا” از فرصت برابری بر پایه هویت_جنسی و گرایش_جنسی حمایت می کنند، در حالی که ١۵ درصد عنوان کرده اند که آنها “شدیدا” مخالف عدم تبعیض می باشند.

حفاظت های استخدام بیشتر توسط نسل جوان پس از سال ٢٠٠٠ حمایت می شود. ٧٢ درصد گفتند که اخراج فردی به دلیل اینکه او گرایش دگرباش دارد، باید غیر قانونی شود.

“مت مک تیگ” مدیر اجرایی “آزادی برای همه آمریکاییان” در یک گفتگوی خبری گفت :

“مدت هاست که برای ما شناخته شده است که اکثریت آمریکاییان از اینکه با هرکس تحت قانون بصورت برابر رفتار شود، حمایت می کنند، و این شامل کسانی است که در جامعه_دگرباشان هستند.” “این مطالعه مدرک بیشتری بر این مساله است که قانونگذاران و رهبران کسب و کار باید مبارزه کنند تا مطمئن شوند که با دگرباشان آمریکایی منصفانه رفتار می شود.” گروهی که در نظرسنجی هریس پل بویژه بسیار خوب شرکت کردند افراد دگرجنس_گونه بودند که باور دارند آمریکاییان باید نه تنها در برابر تبعیض بلکه در برابر آزار و اذیت و تبعیض در محل کار حفاظت شوند.

٧۵ درصد شرکت کنندگان بیان کردند که سرپرستان در محل کار باید از نام و ضمیری که یک کارمند #دگرجنس_گونه یا کارمندی با جنسیت تایید نشده ترجیح می دهد، استفاده کنند. (٣٧ درصد) بیان کردند که کارمندان باید تلاش کنند تا ضمیری که زیردستانشان ترجیح می دهند را یادبگیرند، در حالی که ۶٣ درصد استدلال کردند که سرپرستان باید کارمندی را که اغلب جنسیت یک همکار را اشتباه نام می برد یا آنها را به نام اشتباه صدا می کند، توبیخ کنند.
۵٩ درصد موافق بودند که این گونه رقتار سبب ایجاد آزار و اذیت می شود. این آمار به شدت در سال های اخیر بهبود یافته است.

بر طبق آماری از “یوگو و هافینگتون پست”، در سال ٢٠١٣، تنها نیمی از آمریکاییان از حفاظت های غیرتبعیض برای کارگران دگرباش حمایت کردند.
باوجود افزایش پذیرش دگرباشان، بسیاری از آمریکاییان هنوز به اشتباه باور دارند که افراد دگرباش از پیش در مقابل تبعیض حفاظت شده اند. در حال حاظر، اخراج فردی به دلیل هویت_جنسی یا گرایش_جنسی غیر قانونی است، اما در آمار “یوگو و هافینگتون پست” تنها ١٣ درصد آمریکاییان از آن آگاه بودند.
با این حال، طرفداران و قانونگذاران در سال های اخیر فشار آوردند تا تبعیض در محل کار دگرباشان را به چیزی از گذشته تبدیل کنند.

در سال ٢٠١۵، “دیوید سیسیلاین” نماینده ایالت رودآیلند و “جف مارکلی” سناتور ایالت اورگان قانون برابری را به کنگره معرفی کردند، لایحه ای که قانون #حقوق_مدنی سال ١٩۶۴ را به روزرسانی نمود که تبعیض بر پایه نژاد، دین، اصلیت ملی، یا جنسیت را در مکان های رفاهی عمومی ممنوع می کند که هویت جنسی و گرایش جنسی را نیز شامل می شود. “هیلاری_کلینتون” نماینده ریاست جمهوری دموکرات از پیش در حمایت از این لایحه سخن گفته است.

سیسیلاین به “یو اس ای تودی” گفت :”باوجود اینکه شما می توانید شنبه ازدواج کنید، عکس تان را روز یکشنبه در فیسبوک بگذارید، روز دوشنبه می توانید اخراج شوید.”

این مساله مانند همیشه بااهمیت باقی می ماند، حتی به عنوان افراد دگرباش افزایش گامی ملی به سمت برابری است. اوایل امسال، “کمیسیون فرصت های استخدامی برابر” گزارش داد که موارد آزار و اذیت در محل کار علیه کارمندان دگرباش در چشم انداز مثبت بوده است.
تعداد رویدادهای گزارش شده در سال ٢٠١۵، ٢٨ درصد افزایش یافته است.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia/
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
منبع :

http://www.advocate.com/politics/2016/10/12/record-number-americans-say-firing-someone-being-lgbt-should-be-illegal

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com