azadi-azadari

 

با تجربه ای که از مجموعه جریانات و حوادث در میهن بلازده ما بدست می آید این نتیجه حاصل میشود که نحوه استفاده از معتقدات اسلامی بسود یا بزیان جامعه،بستگی به ماهیت دستگاه حاکمه دارد. ضعف فرهنگ، تسلط جهل و خرافه پرستی ، جهت پاسداری از حکومت نا لایق  و واپسگرا ، از اسلام حربه ای برای تحکیم موقعیت خود ساخته است. …

رژیم «ولایت فقیه»بنام اسلام و شرایع اسلامی می کوشد از نفوذ و رسوخ هر فکر مترقی ، عمل درست ،عادلانه و انسانی که در آن تساوی حقوق انسان ها با رعایت قوانین و مقرارات ، به توافق رسیده و اعلام شده باشد؛ بشدت جلو گیری کرده و جامعه را بر دیوار زمان میخکوب می کند.

فوتبال انجام یافته در روز سه شنبه بین فوتبالیست های میهن ما  با کره جنوبی در استادیوم آزادی در تهران یکی از هزاران نمونه ای است که موجب اعتراض و احتمال خطر تنبیه ایران بخاطر عزاداری سازماندهی شده در همین روز بود. در این رابطه شبکه خبری دویچه وله اعلام کرد: قوانین فیفا کشورها را از کنش‌های سیاسی یا مذهبی در ورزشگاه‌ها منع کرده است. ایران اما در بازی روز سه شبه با تیم کره جنوبی در استادیوم آزادی به صورتی مدیریت‌شده و کلان از نشانه‌های مذهبی استفاده کرد.

امید توده های زحمتکش و محدودیت سخت طبقاتی آنان برای تلاش در جهت اعتلا و پیشروی جامعه بسوی رفاه و از میان برداشتن آثارعقب ماندگی ،جهل که ترمز ترقی جامعه است دور خواهد ساخت. در میهن ما برای سردمداران« نظام» جابر و ضد ملی کاملا مشخص است که  اگر دیگر کشورهای عضو «فیفا » هم بخواهند هم‌چون رژیم حاکم بر ایران با زیر پا گذاشتن قوانین این نهاد بین‌المللی به صورت دستوری و سازماندهی شده، استادیوم‌های ورزشی را به محلی برای تبلیغ ادیان خویش کنند چه  بلایی بر سر بازی‌های بین‌المللی خواهد آمد.

پیش از شروع بازی ایران و کره در چارچوب مقدماتی جام جهانی، ناظر فدراسیون فوتبال آسیا به نصب پرچم‌های مذهبی اعتراض کرد و خواهان برچیدن آن‌ها شد ولی به گزارش رسانه‌های و ابسته به رژیم، “مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از این کار امتناع کردند”.

روی بسیاری از پارچه‌نوشت‌ها با مضمون مذهبی، مهر سازمان‌های دولتی هم‌چون “سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران” به چشم می‌خورد. به این ترتیب جمهوری اسلامی نمی‌تواند ادعا کند استفاده از این پرچم‌های مذهبی به نوعی حرکت «خود‌جوش مردمی» بوده است.

شرایط عمومی اجتماعی ما، بالاتر بودن سطح فرهنگ عمومی و شعور سیاسی مردم، علیرغم تلاش های زیانبار و جان سختی های حکومت «اسلامی» تاثیر خود را در نحوه عمل برای محدود ونا پایدار ساختن رژیم ضد ملی باقی میگذارد. شاه با همه شادیها و عوام فریبیهای خود دایر بر اینکه  نظرکرده امامان است ، در بچگی خواب نما شد. و «به هنگام بیماری ابوالفضل او را شفا بخشید». نتوانست مردم را بفریبد و حتی اطرافیان جان نثار وی  که از دست او ، و البته به حساب مردم ایران،زر و زیور  جمع می کردند؛ این ادعای محمد رضا را با پوزخند تمسخر تلقی می کردند.

دیالیکتیک زمان شاه را سرگردان کرد. و اما این بار زمان داوری خود به نیرنگ و عوامفربی « آیات  عظام» همچون خامنه ای ها که نا گزیر به امید حفظ موقعیت متزلزل خویش، داستان سرایی های بخواب نما شدن و از جانب جبر چاره نا پذیر بر زمان تظاهر به طرفداری از جنبه های مترقی اسلام می کند. در حالیکه عملا خود پاسدار منحط ترین و ضد ملی ترین رژیم ها، منادی مسخره ترین ادعاهای خرافی و خصم آشتی ناپذیر افکار آزاد و مترقی می باشد.

مسلم این است که چرخ متحرک زندگی جامعه بشری هرگز از حرکت بسوی جلو  باز نخواهد استاد. پاپ هایی که روزی ارزنده ترین دانشمندان را بجرم اینکه می گفتند زمین حرکت می کند، زنده در آتش می سوزاندند، امروز ضرورت اجتناب ناپذیر، عمر آنها را ناگزیر می سازد که برای دانشمندان ، فضانوردان، قهرمانان از جمله قهرمانان ورزشی  تلگرام تبریک مخابره نمایند. سخن بر سر نشان دادن پایداری و ابراز مردانگی در مقابل ظلماست. مبارزات مردم نقاب از چهره فریبکارانه رژیم را برداشته است . مردم حق خود را طلب می کند! ذوب شدگان در «ولایت فقیه» بدانند عقربه زمان به عقب بر نخواهد گشت.نیروهای زوال یابنده جامعه دیر یا زود جای خالی خواهند کرد. همیشه چنین بوده و اکنون نیز چنین خواهد بود.
مهران مهر آئین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com