capture
پژوهش نشان می دهد که یکی از سه مسافر دگرباش همجنسگراستیزی یا دگرجنسگونه ستیزی را هنگام تعطیلات تجربه می کند. این خبر از گزارشی نشات می گیرد که در مورد مسایلی است که مسافران دگرباش سراسر جهان با آن مواجه می شوند. این گزارش نشان می دهد که بیش از یک نفر از سه مسافر دگرباش (٣٧٪‏) هنگامی که در سفر هستند، گونه ای از تبعیض را تجربه می کنند، و همچنین ۶٪‏ تهدید فیزیکی به دلیل تمایل های جنسی شان را تجربه می کنند.

این گزارش همچنین به این نکته اشاره می کند که میل جنسی تاثیر عظیمی بر اینکه دگرباشان بریتانیایی کجا سفر می کنند دارد، دو سوم آنها (۶٣٪‏) از سفر به جایی که دارای گرایش استقبال نکننده نسبت به جامعه دگرباشان می باشد، خودداری می کنند. یک چهارم (٢٣٪‏) مسافران دگرباش اعتراف کردند که هنگام سفر اعمال شان را تغییر می دهند و سعی می کنند که تمایل های جنسی شان را مخفی نگه دارند. ٨٠٪‏ قریب به اتفاق گفته اند که صنعت گردشگری اقدام های کافی برای آگاهی دادن به جامعه دگرباش درباره اخبار محلی پیش از پرواز انجام نمی دهد.

این پژوهش توسط “ویرجین هالیدی” انجام گرفت که کمپینی با موسسه “استون_وال” درباره این مساله راه اندازی نمود. پرونده های بسیاری در سال های گذشته از مسافران دگرباش بریتانیایی وجود داشته که خارج از کشور تبعیض را تجربه کرده اند. “ری کول” توریست بریتانیایی در سال ٢٠١۴ پس از تضاد با قوانین ضد همجنسگرای کشور مراکش به مدت ٢٠ روز در این کشور زندانی شد. او پس از یک کمپین مردمی آزاد شد.

هر چند تنها کشورهایی با قوانین فعال ضد همجنسگرا نیستند که می توانند مساله ایجاد کنند. در سال ٢٠١۵، “مارکو بولمر ریزی” همجنسگرای بریتانیایی با رفتار شک کننده ای مواجه شد، و آن هنگامی رخ داد که شوهرش ناگهان در ماه عسل شان در استرالیا از دنیا رفت. بدین دلیل که استرالیا ازدواج همجنس را به رسمیت نمی شناسد، به “بلومر ریزی” گفته شد که در سند مرگ شوهرش خواهد خواند که هرگز ازدواج نکرده است.

او زمانی که از فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به خانه بازگشت می گشت، ماموران امنیتی که نتوانستند او را به عنوان خویشاوند نزدیک شناسایی کنند، خاکستر شوهرش را مصادره کردند. “روت هانت” مدیرعامل استون وال گفت :”برای شرکت های مسافرتی مشکل است که درباره چشم انداز همیشه در حال تغییر برابری دگرباشان مذاکره کنند.”

“شرکت های مسافرتی باید هرکاری که می توانند انجام دهند تا کارمندان و مشتریانشان در هر جایی از جهان امنیت داشته باشند.
ما دوست داریم که ببینیم دیگران به “ویرجین هالیدی” بپیوندند و به سوی جهانی کار کنیم که در آن همجنسگرایان زن، همجنسگرایان مرد، دوجنسگرایان و دگرجنس گونه ها احساس کنند که قادر می باشند آزادانه بدون ترس از تبعیض سفر کنند و بدون استثنا پذیرفته شوند.

“سر ریچارد براتسون” موسس ویرجین گفت :”ما هرکسی را صرف نظر از گرایش جنسی یا هویت جنسی شان باور داریم، و آنها حق دارند که هرکجا که هستند، هرکسی که هستند باشند. به همین دلیل است که این مساله شک زننده است که چرا در جامعه امروزی بعضی از ما نمی توانیم حتی از یک سفر ساده بدون ترس از تبعیض لذت ببریم.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

‏https://m.facebook.com/DharmaMartia/

http://dharmamartia.org
منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/10/06/one-in-three-lgbt-travellers-experience-discrimination-on-holiday/?utm_source=PNFB&utm_medium=SocialFB&utm_content=FBN&utm_campaign=PNFacebook

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com