222636c343f647e73359e5b67964fde7
فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و سازمان‌های عضو آن در قاره‌ی آمریکا (فهرست امضاکنندگان در زیر است) از توافق تاریخی صلح را که امروز در کارتاژن (کلمبیا) امضا می‌شود، استقبال می‌کنند و از شهروندان کلمبیا می‌خواهند در همه‌پرسی روز ۲ اکتبر به صلح رأی دهند.

این توافق خاتمه‌ی فرایند چهار ساله مذاکره است که به درگیری مسلحانه‌ی ۶۰ ساله پایان می‌دهد. سازمان‌های امضاکننده در قاره‌ی آمریکا از این گام بزرگ در جستجوی صلح استقبال می‌کنند. صلح تأثیری مثبت بر منطقه خواهد داشت.

این کوشش‌ها باید در سازگاری با موازین بین‌المللی حقوق بشر و اصول حقیقت، عدالت، غرامت و تضمین عدم تکرار، با اولویت دادن به قربانیان درگیری، پیگیری شود.

ما بر فراخوان اخیر ۱۸۴ سازمان عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در ژوهانسبورگ در کنگره‌ی ۳۹ فدراسیون تأکید می‌کنیم که بر اساس مشارکت خود در مذاکرات صلح در آفریقا، آسیا و اروپا از شهروندان کلمبیا خواستند به معنای پایان یافتن جنگ ارج بگذارند و در همه‌پرسی به صلح رأی دهند.

امضاکنندگان: سازمان‌های عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در: آرژانتین، کانادا، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، ایالات متحد آمریکا، گواتمالا، هاییتی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com