ماف نیوز: یازده بازداشتی اشنویه در انتظار برگزاری جلسه ی دادگاه در بازداشتگاه اداره ی اطلاعات این شهرستان به سر میبرند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، برخی از این افراد که طی مراحل بازجویی تحت فشار و‌ شکنجه ی شدید از قبیل «شوک مکرر برقی، اعدام نمایشی جهت ایجاد رعب و وحشت در آنان، آویزان کردن از سقف با یک دست و یا یک پا و آویزان کردن وزنه به بیضه ها» قرار داشته‌اند.

خبرنگار ماف نیوز در اشنویه به نقل از خانواده های این افراد گفت: تاکنون تفهیم اتهامی برای آنها صورت نگرفته و قرار است دادگاه انقلاب، در تایید سخنان بازجویان وزارت اطلاعات برای آنها رای صادر کند.

با گذشت ماهها از بازداشت این یازده تن، تاکنون هیچ‌ یک از اعضای خانواده ها موفق به ملاقات حضوری با فرزندان خود نشده‌ اند.

هویت این افراد برای ماف نیوز «لقمان عزیزی، خلیل شاهی، سید نجم الدین، وستا زکریا صافکار، جلال مسروری قرەسقل، کمال مسروری قرەسقل، هدایت کریم ملک، دو تن از اهالی میراباد به نامهای ویسی و دلشاد، سید فاروق پایمرد و سلیم یارو» محرز شده است.

این یازده تن در دو نوبت جداگانه در روزهای ۸ و سیزده تیرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به اتهام «همکاری با احزاب کردی» بازداشت و مدت زیادی را تحت شکنجه در بازداشتگاه به سر برده اند.

روز ۲۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، پیشمرگه‌های حزب دمکرات در درگیری شدید با نیروهای سپاه پاسداران در قره سقل اشنویه، دهها تن از اعضای سپاه پاسداران را کشته و یا زخمی کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com