ماف نیوز: حراست دانشگاه «شهید» چمران اهواز از ورود دانشجویان با لباس عربی به محیط دانشگاه جلوگیری به عمل می آورد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان یکی از دانشجویان در روزهای گذشته جهت حضور در کلاسها و امتحانات ترم تابستانی در دانشگاه «شهید» چمران اهواز با لباس عربی حضور به عمل آورده بود که در پی آن، حراست دانشگاه از ورود وی به محوطه ی دانشگاه ممانعت به عمل آورده و با اخذ تعهد کتبی از وی، مبنی بر عدم تکرار این اقدام ماجرا خاتمه یافت.

یک منبع مطلع در این رابطه به ماف نیوز گفت: حراست دانشگاه، از سوی این دانشگاه مطلع شده است که باید از ورود دانشجویان با لباس عربی ممانعت به عمل آورده و دانشجویان خاطی احضار گردند.

در شهرهای عرب نشین ایران، علی رغم فشارهای موجود از قبیل ممنوعیت چاپ و انتشار مجلات عربی با گرایشات ملی، ممنوعیت پوشش لباس عربی در ادارات و سازمان های دولتی و تبعیض موجود در مقابل عربها، اما شهروندان بر پوشش عربی و ترویج فرهنگ خود پافشاری میکنند.

عرب‌ها با جمعیتی نزدیک به ۴ میلیون نفر در ایران در استانهای خوزستان، هرمزگان و بوشهر زندگی میکنند. اکنون عرب‌های ایران شامل عرب‌های خوزستان ٬طایفه مستقل عرب کتی در شهرستان ورامین، عرب‌های خراسان، و عرب‌های خمسه (کمری) هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com