سنبله برنجی

سنبله برنجی سایین‌قالا

چرا برخوردها با مطالبات ترکها اینقدر متشنج، متفاوت و چرا نگاهها به حقوق معنوی این شهروندان پرجمعیت چندگانه است؟ هر قوم و ملتی، نماد و فرهنگ فولکلور، آیین و سنت ها و حتی خرده فرهنگهایی دارد که برای حفظ آن ها باید جانفشانی کند و بدانها مباهات کند؛ چرا که اگر پیشینه و تاریخ ملتی را از او بگیرند دیگر چیزی از ایشان باقی نخواهد ماند. ملتی که به میلیت و مرام و منش اجدادش وفادار نماند آیا می توان با طیب خاطر به وفاداری او به کشورش صحه گذاشت؟

ترکها وقتی نماد بزقورت که نشان از دیرینگی میلیت شان است را با انگشتانشان درست می کنند، وقتی علاقه به هویت اصیل شان را نشان می دهند و به لباس هزاران ساله یشان مراتب وفاداری را ابراز می کنند و برای اجرایی شدن ماده ۱۵ قانون اساسی که کاملا قانونی و جزو حقوق شهروندی لاینفک هر ایرانی است تلاش می کنند به جرم تجزیه طلب!!! ملیگرایی و هزاران اتهام مضحک مورد تهاجم واقع می شوند و برچسب ناچسب پان به ایشان چسبیده می شود؟! چرا در هنگام هشت سال دفاع مقدس زمانی که ترک ها هستی خود را خالص و مخلص کف دست گرفتند و خانه و خانواده یشان را رها کرده و از تمام مزایای رفاهی زندگی چشم پوشی کردند و بی ادعا به جبهه های نبرد حق علیه باطل گسیل شدند با عنوان پرطمطراق میهن پرست بدرقه شدند اما زمان صلح که صحبت از کف مطالبت آنهاست عده ای فرصت طلب درصددند رویه شاهنشاهی آریامهر!!! را در پیش بگیرند؟! رضاخان میر پنج مخالفان و منتقدانش را با انگ کمونیست از روی زمین بر می داشت؛ اکنون بازماندگان سیاست های پلشت وی به ترک های هویت طلب انگ تمسخر آلود تجزیه طلب می زنند!!! مگر میلیت تورک چه تفاوتی با سایر اقوام ایرانی دارد؟

از دهه ها قبل از زمانی که رضا شاه ترک هراسی و ترک ستیزی را استارت زد این ملت مورد تهاجم لفظی و حملات انتحاری فرهنگی قرار گرفته است؟ با علم به اینکه تورکها نقش به سزایی در پیروزی انقلاب داشتند و اگر هشت سال دفاع مقدس را منهای حضور پررنگ ترکها بکنیم نکته ای جز حماسه های هویزه و خرمشهر در جنوب کشور باقی نمی ماند. (با احترام به تمام قومیت ها و حتی اقلیت های ساکن ایران) حتی هم اکنون نیز که به حول و قوه الهی و با رهبریهای داهیانه رهبر معظم انقلاب کشور در حال صلح به سر می برد مردم آذربایجان درگیر حملات تروریستی تجزیه طلبان پ. ک. ک هستند و هفته و ماهی نیست که زمین تفتیده به عشق علویشان با خون شهدای جان برکفشان رنگین تر نشود.

در این بین نمی دانم صدا و سیما چه اصرار مکرری دارد که تورکها را آذری خطاب کند در حالیکه شاید کمتر فردی نداند واژۀ نامانوس و سخیف آذری به دستور مستقیم رضا میرپنچ با نظریه پردازیهای کسروی وارد ادبیات ایران شد وگرنه در مجامع جهانی نه مکانی بنام آذری ثبت شده و نه ملت و نه گویشی با این عنوان وجود دارد اما عده ای مصرانه اصرار می ورزند سیاست های مغرضانۀ رضا خانی را دنبال کنند. آنچه مسلم است عده ای معلوم الحال وابسته به شبکه های برون مرزی از این تفرقه اندازی ها و توهین ها و تحقیرهای مکرر ذی نفع اند و سودهای کلان به جیب می زنند.

سیاستهایی که سالهاست قشری مشخص بر اجرای آنها با کوششی جاهلی اهتمام می ورزند و ناگفته معلوم است از کدام آبشخوری سرچشمه می گیرد و این اهداف تفرقه افکنانه در حالی پیگیری می شود که می دانند رهبر مکرم ما نیز ترک زبان هستند. عده ای فرقه گرا سعی در ترور ترک زبانان دارند. یقینا این سیاستها با سناریویی مشخص از خارج تغذبه می شود که نفعشان از جریحه دار کردن احساسات پاک و ستایش برانگیز این ملت قابل احترام و غیور معلوم است.

آنچه در این برهه حیاتی و نفس گیر باید مورد توجه دولتمردان و ملت فهیم ترک واقع شود حفظ وحدت بین میلیت ها و اقوام ایرانی است. عده ای درصددند منافع مزورانه خویش را زیر نقاب های شیطانی پیش ببرند اما مردم ترک آگاه تر از آنان هستند که درگیر این سیاست های کذایی شوند و آتو دست دشمنان قسم خورده این آب و خاک بدهند.

با احترام سنبله برنجی سایین قالا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com