دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینترنت

فردی که با بدست آوردن تصاویر خصوصی یک خانم و انتشار آن در اینترنت اقدام به تهدید و اخاذی از او می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، آبانماه سال جاری زن جوانی به نام پریسا با مراجعه به اداره پلیس فتا تهران بزرگ به مأموران اعلام کرد که شخص ناشناسی با انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی‌ام در فضای مجازی مدام مرا تهدید می‌کند و قصد اخاذی از من را دارد. ماموران نیز با توجه به اظهارات شاکی، پرونده مقدماتی با موضوع تهدید و هتاکی تشکیل داده و به دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تهران ارجاع دادند که در ادامه به دستور بازپرس دادسرا پرونده جهت رسیدگی تخصصی تر در اختیار کارشناسان مبارزه با جرایم رایانه‌ای و تخلفات اینترنتی پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.

این گزارش حاکیست، طی تحقیقات اولیه مشخص شد شخص ناشناسی از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک ( facebook ) و پیام‌های ضد اخلاقی عنوان کرده اگر خواسته هایش انجام نشود آنها را بین دوستان و همکاران شاکیه ایمیل و در سایتهای اینترنتی پخش خواهد کرد. در این راستا تحقیقات گسترده ادامه و با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از دانش فنی کارشناسان پلیس فتا پایتخت، هویت متهم که سعی در مخفی نمودن آن در فضای مجازی با استفاده از تکنیکهای خاص داشت به نام “سعید.ع” شد. وی روزانه ایمیل‌هایی با مضامین غیر اخلاقی همراه با تصاویر مستهجن به شاکیه ارسال و اقدام به تهدید می‌کرد. نهایتا متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازبینی رایانه شخصی وی فیلمهای خصوصی که از شاکیه تهیه کرده بود کشف و پس از صدور قرار مناسب روان\ه زندان شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com