nematzadeسایت معماری‌نیوز سندی منتشر کرده است که مطابق آن زمینی به مساحت تقریبا ۵ هزار متر مربع در ولنجک تهران، در دهه ۱۳۷۰ به قیمت تنها ۲۰ میلیون تومان و به طور قسطی به مریم بختیار، همسر محمدرضا نعمت‌زاده، واگذار شده تا در آن مدرسه غیرانتفاعی بسازد.

بنا به گزارش معماری‌نیوز یکی از شروط واگذاری این زمین به مریم بختیار این بوده که او حق واگذاری زمین و یا تغییر کاربری آن را ندارد. با این حال در ابتدای دهه ۱۳۸۰ مریم بختیار بیش از نیمی از زمین را که در آن بنای آموزشی ساخته نشده بوده، می‌فروشد.

اما کمی بعد از فروش زمین و به دنبال جهش قیمت زمین و مسکن در تهران، مریم بختیار سعی می‌کند با استناد به ممنوعیت فروش زمین مطابق قرارداد اولیه، سعی می‌کند قرارداد فروش را فسخ کند بدون آن که مبلغ دریافتی را پس بدهد.

معماری‌نیوز می‌گوید که بسیاری مدارس غیرانتفاعی در سال‌های آغازین دهه ۱۳۷۰ به همین ترتیب زمین‌هایی دریافت کرده‌اند که درباره شرایط واگذاری آنها و احتمال سوءاستفاده مالی پرسش‌هایی وجود دارد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و تجارت یکی از تاجران عضو کابینه حسن روحانی است و به همراه همسر و دخترانش چندین شرکت تولیدی و تجاری داشته است.Bakhtiar

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com