ماف نیوز: نهمین سالگرد درگذشت مهندس «بهاءالدین ادب» در سنندج در حالی برگزار شد که با لغو سخنرانی به دستور مراجع امنیتی همراه بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، نهمین سالگرد درگذشت مهندس بهاءالدین ادب ربیس فراکسیون نمایندگان کرد در مجلس ششم در «بهشت محمدی» سنندج تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

یک منبع حاضر در مراسم از سنندج که نخواست نامش فاش شود، به ماف نیوز گفت: «این یادبود باحضور جمعی از فعالان مدنی وسیاسی و خانواده و دوستداران مهندس ادب در حالی برگزارشد که با فشار و محدودیت ایجاد شده توسط نیروهای امنیتی، برنامه ی سخنرانی این مراسم لغو شده و به ناچار یادبود در میان سکوت و قرائت قرآن و فاتحه پایان یافت.»

در مراسم نهمین سالگرد بهاءالدین ادب، چندین هنرمند، روزنامه نگار، فعالین حقوق بشر، فعالین مدنی و سیاسی و اعضای جبهه متحد کرد از جمله «احمد حبیبی، باقرپیری، بهروز زارعی» و چندین روزنامه نگار و‌ فعال سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به نامهای اجلال قوامی، فردین کمانگر و دهها نفر دیگر حضور داشتند.

بهاءالدین ادب نماینده ی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیّه سنندج، کامیاران و دیواندره بود که در سن ۶۲ سالگی در روز ۲۵ مردادماه سال ۱۳۸۶ خورشیدی در اثر بیماری سرطان در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

در انتخابات دوره هفتم، صلاحیت وی مانند برخی از نامزدهای جناح اصلاح‌طلب و کاندیداهای مستقل، مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت. ادب در اوایل سال ۱۳۸۴ حزبی را با عنوان جبهه متحد کرد با همکاری جمعی از فعّالان سیاسی و فرهنگی کُرد بنیاد نهاد؛ و همچنین هیئت مؤسس بانک کارافرینان و مؤسس و رئیس سازمان نظام مهندسی در ایران بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com