ماف نیوز: طی روز جاری حکم اعدام یک شهروند ٣٣ ساله از اهالی شهرستان روانسر در محوطه ی دادگستری به اجرا درآمد و طبق خواسته ی فعالین کرد، شهروندان جهت تماشای اعدام در محل حاضر نشدند.

الاعدام
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان به نقل از یکی از اعضای خانواده ی «حسین عبدالهی»، این خانواده روز گذشته چهارشنبه ۲۰ مردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی جهت آخرین ملاقات با فرزندشان فراخوانده شده بودند که به اتهام قتل رییس پیشین دادگستری روانسر به اعدام محکوم شده بود.

منابع مطلع در این رابطه خبرداده اند که به جز خانواده ی رییس پیشین دادگستری این شهرستان، هیچ کس حاضر به تماشای حکم اجرای اعدام و حضور در محل نشده است.

حسین عبداللهی فرزند حسن از اهالی روستای قوری قلعه، متهم بود که در روز ۲۱ بهمن‌ماه سال ١٣٩٣ خورشیدی قاضی «سلیم قنبری» را مورد شلیک قرار داده و‌ بعد از مراجعه به نیروی انتظامی و‌ اعتراف به قتل، بازداشت و بعدها به اتهام قتل عمد نفس به اعدام از طریق چوبه ی دار محکوم شد.

طبق اطلاع پیشین دادگستری، حکم اعدام این شهروند کُرد امروز صبح پنجشنبه ۲۱ مردادماه در ساعت شش و ۳۰ دقیقه در محوطه ی داخلی ساختمان دادگستری روانسر به اجرا درآمد و این اعدام در حالی بود که بنابه گزارش مراجع پزشکی، حسین عبدالهی در هنگام ارتکاب جرم، دچار نوعی بیماری روانی بوده است.

پیشتر فعالین سیاسی کرد در شبکه های اجتماعی کمپینی را تشکیل و در این رابطه از مردم خواسته بودند با بایکوت تماشای این اعدام، اعتراضی مسالمت آمیز را علیه اعدام در کردستان انجام دهند.

فعالین سیاسی کرد بر این باورند که حاکمیت در تلاش است تا با اجرای احکام اعدام در ملاء عام، این مسئله را در اذهان عمومی عادی نماید و کسانیکه در این مراسم اعدام حضور یابند، باید منتظر عواقب آن نیز باشند.

اجرای حکم اعدام این شهروند کرد در حالی صورت گرفت که پیشتر مأموران آگاهی در بررسی پرونده ی قتل، متوجه فساد مالی نزدیک به یک میلیارد تومان، در پرونده مالی دادگستری شده و این امر به تخفیف مجازات حسین عبداللهی به حبس ابد انجامیده بود.

دو روز پیش بنابه دستور دادگستری کل استان کرمانشاه، حکم وی مجددا به اعدام تغییر یافت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com