عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به دلیل پخش اعترافات اجباری متهمان و دادگاه‌های نمایشی از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی تحت مدیریتش مرتکب نقض حقوق بشر شده است و باید پاسخگو باشد.

Untitled-14
ضرغامی از دانشجویانی بود که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ در اشغال سفارت ایالات متحده آمریکا نقش داشت. وی همچنین معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران وزارت علی لاریجانی ومصطفی میرسلیم و معاونت صداوسیما در امور استان‌ها و حقوقی و امور مجلس در دوران ریاست لاریجانی را برعهده داشت.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دوران ریاست ضرغامی بر این سازمان با پروژه گرداب سپاه پاسداران همکاری داشت و مسئولیت پخش اعترافات تلویزیونی را از متهمان بر عده گرفته بود. پخش اعترافات اجباری از متهمان سایبری و معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از تلویزیون از جمله موارد نقض حقوق بشری است که در صدا و سیمای تحت حمایت ضرغامی صورت گرفت.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۴ فروردین ۱۳۹۱ ٬ هفده مقام ایرانی از جمله عزت الله ضرغامی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: عزت‌الله ضرغامی

کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com