browser-cookie-work-735x400

کوکی‌ ها فایل‌های کوچک متنی هستند که ممکن است برخی از آنها رمز شده هم باشند. آنها در مسیر پوشه مرورگر ذخیره می شوند. کوکی ‌ها توسط توسعه دهندگان وب، برای راهبری آسان بازدیدکنندگان وب‌سایت‌‌ها استفاده می‌شود.

هنگامی که مرورگر کاربر، وب‌سایت مشخصی را لود می‌کند، کوکی‌ها ایجاد می‌شوند. وب‌سایت اطلاعاتی را به مرورگر کاربر میفرستد و سپس یک فایل متنی ایجاد می‌شود.  هر زمانی که کاربر از همان وب‌سایت بازدید کند، مرورگر همین فایل را به سرور وب سایت ارسال می‌کند.

استفاده‌های استاندارد از کوکی‌ های مرورگر :

سرور وب‌سایت‌ها از کوکی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند. اطلاعات ورود کاربر در کوکی ذخیره می‌شود، و به این ترتیب کاربر بعد از بستن یا ترک وب‌سایت، می‌تواند دوباره وارد سایت شود بدون اینکه احراز هویت گردد.

کوکی‌ها همچنین توسط سرور برای ذخیره فعالیت‌های کاربران در وب‌سایت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت پیش فرض، صفحات وب‌سایت‌ها حافظه‌ ندارند. این کوکی‌ها هستند که به سرور می‌گویند کدام صفحه به کاربر نشان داده شده است، و کاربر مجبور نیست به خاطر بیاورد در کدام صفحه بوده است. می‌توان گفت کوکی‌‌ها مانند Bookmark‌ در سایت هستند.

برخی وب‌سایت‌ها هم هستند که از کوکی‌ها برای ذخیره تنظیمات کاربر استفاده می‌شوند.

در ادامه یشتر بخوانید:

مسائل مربوط به حریم شخصی و امنیت کوکی‌ها

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com