برگزاری دادگاه‌های ناعادلانه برای فعالان سیاسی و مدنی کردستان و محکومیت آنها به احکام سنگین حبس، تبعید و اعدام از جمله موارد نقض حقوق بشر از سوی حسن بابایی، قاضی شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب سنندج است.

Untitled-7

بر اساس شهادت برخی زندانیان سیاسی، قاضی بابایی در بسیاری از دادگاه‌ها از حضور وکلای متهمان در جلسات محاکمه ممانعت می‌کرده و احکام سنگین حبس اغلب طی جلسات کوتاه و پس از چند سوال مختصر صادر شده است. بسیاری از افرادی که از سوی قاضی بابایی محاکمه شده‌اند، طی فرایند بازپرسی زیر شکنجه بوده و مجبور به اعتراف علیه خود شده اند.بی‌توجهی قاضی دادگاه به این مساله و صدور رای بر اساس این اعترافات از دیگر موارد نقض حقوق زندانیان از سوی این قاضی است.بر اساس همین موارد حسن بابایی به سبب نقض حقوق شهروندی این متهمان و رعایت نکردن موازین دادرسی عادلانه مسئول است و باید پاسخگو باشد.
صدور حکم اعدام برای فعالان سیاسی از جمله: انور حسین پناهی و حبیب الله لطیفی، صدور ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی برای شاکر باقی به اتهام محاربه وعضویت در حزب پژاک و دادرسی ناعادلانه در پرونده حبیب‌الله لطیفی، احسان فتاحیان،لطف‌الله لطیف‌پور، یاسر گلی، امیر احمدی، صفیه صادقی و فعالان فرهنگی و محیط زیست کردستان نمونه‌هایی از نقض حقوق بشر از سوی حسن بابایی هستند.
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: حسن بابایی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com