به گزارش بازداشت کیوان پاکزادان شهروند بهایی که در تاریخ دوازدهم خرداد ماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد ، همچنان تحت فشار و بازجویی می باشد.

انتظار می رفت که بازجویی از وی حد اکثر یک ماه به طول انجامد ، اما با وجود آنکه ۳۳ روز از بازداشت وی گذشته است هنوز خبری مبنی بر آزادی یا وثیقه وی نیست.
این امر حاکی از آنست که قاضی مربوطه بازداشت موقت وی را یک ماه دیگر تمدید نموده است .

صبح روز دوازدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ ماموران امنیتی اداره اطلاعات استان تهران ، کیوان پاکزادان شهروند بهایی را در منزل خواهرش بازداشت کردند.

ماموران امنیتی نه تنها وسایل شخصی کیوان از جمله کامپیوتر و گوشی شخصی را ضبط کردند ، بلکه طی این عملیات، خانه خواهرش مورد تفتیش قرار گرفته و مقداری از وسایل صاحب خانه نیز توقیف گردید.
بعد از ظهر همانروز در ساعت ۱۷ وی با منزل تماس گرفته اعلام کرد که در ۲۰۹ اوین می باشد.

پدر و مادر کیوان پاکزادان پس از بازداشت وی از شهرستان کلاله استان گلستان به تهران آمدند تا پیگیر کار او گردند ولی با وجود تلاش های بسیار از جمله تماس تلفنی با وزارت اطلاعات وحتی حضور فیزیکی در دادسرای امنیت (جنب زندان اوین) هیچ کس جواب گوی آنها نبود. ولی بعد از پیگیریهای مکرر بالاخره پس از یک هفته دادسرای امنیت قبول میکند که کیوان در مرحله بازجویی می باشد و در این مرحله به هیچ عنوان اجازه تماس داده نمیشود.

کیوان در تاریخ نوزدهم خرداد در حضور بازجو از ۲۰۹ چند دقیقه با خانواده خود تماس تلفنی بر قرار میکند.

عبدالحسین پاکزادان نیز در ۸ ابان سال ۱۳۶۲ به خاطر عضویت در محفل بهائیان کلاله قبل از شهریور ۱۳۶۲ ( قبل از اعلام دادستان کل کشور دایر بر غیر قانونی خواندن محافل بهایی در سطح کشور )به اتفاق حدود ۸۰ نفر از بهائیان شهر گنبدکاووس و گرگان به وسیله ی ماموران جمهوری اسلامی مورد تعقیب قرار گرفته و پس از حدود یک سال آوارگی در مهر ماه ۱۳۶۳ در تهران به وسیله ی ماموران زندان اوین بازداشت و به وسیله ی آقای طلوعی مسئول پرونده ها و شکنجه بهاییان بازجویی و تحویل دادگاه انقلاب گنبد گردیده و بعد از ۴ ماه حبس انفرادی و بازجویی و آزار و شکنجه ی بسیار به سلول دیگر بهائیان منتقل و پس از ۴ سال حبس در تیر ماه سال ۱۳۶۷ به همراه دیگر بهائیان زندانی باقی مانده از زندان فاریابی گنبدکاووس آزاد گردید .4796

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com