در سال ۱۳۸۱ از سوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح نامه‌ای “خیلی محرمانه” به بسیاری از نهادهای نظامی و امنیتی کشور از جمله وزارت اطلاعات، فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروهای مقاومت بسیج سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی و … ارسال شد.

Untitled-2

در این نامه حسین فیروزآبادی با استناد به دستور سیدعلی خامنه‌ای، از کلیه این نهادها می‌خواهد، “…گزارش جامع و کاملی از کلیه فعالیت‌های این فرقه [بهائیان] (اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) جهت شناسایی کلیه افراد این فرقه‌” تهیه و به ستاد نیروهای مسلح ارسال دارند. صدور چنین دستورالعمل‌ها و دستوراتی اختیار کامل به نهادهای نظامی و امنیتی کشور برای تحدید، نقض و کنترل آزادیهای فردی و اجتماعی قانونی و به حق بهائیان، اعطا می‌کند، که منع از کسب و کار و داشتن شغل از مصادیق بارز نقض این حقوق است.
سیدحسن فیروز آبادی همچنین عضو شورای عالی امنیت ملی است که شامل فرماندهان نظامی بوده و مسئولیت هدایت و نظارت بر شاخه های نظامی کشور شامل نیروهای حفاظت از انقلاب اسلامی و پلیس را برعهده دارد. نیروهای تحت امر او متهم به اعمال خشونت و سرکوب بی رحمانه علیه معترضین و مخالفین هستند.
وی جزو معدود مقامات بلندپایه ایران بود که در طی دو دهه پس از فوت روح‌الله خمینی پست خود را حفظ کرد و توسط سید علی خامنه‌ای ابقا شد تا اینکه پس از ۲۷ سال، در ۸ تیر ۱۳۹۵ سرلشکر محمد باقری به دستور خامنه ای جایگزین وی شد.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۱۸ مهر ۱۳۹۰ (۱۰ اکتبر ۲۰۱۱)، ۲۹ مقام ایرانی از جمله سیدحسن فیروز آبادی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: سید حسن فیروزآبادی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com