جلسه دادگاه رسیدگی به قتل‌عام در پاریس که در آن سه زن فعال سیاسی کّرد کشته شدند به تعویق افتاد. زمان مشخصی برای برگزاری این محاکمه از سوی هیات قضات تعیین نشده است. وکلای این پرونده قرار است در اعتراض به این تعویق با رئیس هیات قضات دیدار کنند.

Untitled-8

رسیدگی به پرونده قتل «سکینه جانسیز»، از بنیان‌گذاران حزب کارگران کردستان ترکیه، «فیدان دوغان»، نماینده کنگره ملی کّرد در پاریس و «لیلا شایلمز»، عضو جنبش جوانان کّرد که در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۳ در پاریس کشته شدند در ماه می ۲۰۱۵ تکمیل شد و تاریخ برگزاری دادگاه برای پنجم تا شانزدهم ۲۰۱۶ تعیین شده بود.
سازمان کّردهای در تبعید به طور خاص قرار بود در ماه دسامبر دادخواست خود را در جلسه دادگاه مطرح کند. «سلما آکایا»، از روزنامه کّردی «ینی اوزگور پولتیکا» گزارش داد که دادگاه جزایی ویژه به وکلای پرونده اطلاع داده است که جلسه دادخواست به تعویق افتاده است اما دلل این تعویق را اعلام نکرد.
وکلای این سه زن با این تعویق مخالفت کردند و گفتند: « دادگاه باید به وکلا دلیل تعویق را اطلاع دهد.»
هیات قضات در این رابطه پاسخ دادند که لزومی ندارد دباره این تعویق توضیحی دهند. این وکلا بر این باور هستند که این تصمیم به لحاظ سیاسی گرفته شده است و بیان کردند که قضیه را پیگیری خواهند کرد.
عمر گونای، تنها متهم بازداشتی پرونده در هفته‌های گذشته از دادگاه خواسته بود که به دلیل وضعیت سلامت او در حکمش تجدیدنظر شود و درخواست کرده بود که دادگاه او را آزاد کند. اما این دادگاه با درخواست او مخالفت کرد و گفت که مشکل وضعیت جسمانی او به آن اندازه نیست که نتواند در زندان بماند.
در دهم ژانویه ۲۰۱۳، پلیس فرانسه اجساد سکینه جانسیز، فیدن دوغان و لیلا شایلمز را خیابان لافالیت واقع در منطقه ۱۰ پاریس کشف کرد. هر سه فعال سیاسی کّرد از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته بودند.
در ۲۱ ژانویه همان سال، مقامات قضایی فرانیه، عمر گونای، راننده سکینه جانسیز را به اتهام ترور سه زن کّرد بازداشت کرد. او که ۳۰ سال سن دارد متولد ترکیه است و خود را «کّردتبار» و از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه معرفی کرده بود. دادستان کل فرانسه اعلا کرده است که مدارک محکمی دباره ارتکاب قتل توسط عمر گونای وجود دارد.
منبع:
https://goo.gl/Ry4hJq
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید
https://telegram.me/Justice4iran

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com