هر کسی که یا در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعال است و یا بنا به اقتضای شغل خود، روزنامهنگاری، وکالت فیلمسازی و…، شغلش به نظر کارگزاران حکومتی “سیاسی” میآید و یا اینکه خیلی ساده، نوع زندگی یا باورهایشان با نظام فکری مسلط نمیخواند، مثلا بهایی، درویش، سنی یا پیرو عرفانهای جدید است و یا زیست همجنسگرایانه دارد، ممکن است روزی توسط مقامات امنیتی دستگیر شوند. بنابراین همانطور که فکر میکنیم در صورت وقوع زلزله چگونه و در کجا باید پناه بگیریم، شرط عقل این است که خود را برای دستگیری احتمالی هم آماده کنیم.

Untitled-2
مجموعه جزوههای “برای همه آنهایی که ممکن است یک روز دستگیر شوند”، براساس تجربه دستگیری، بازداشت و زندان تعداد زیادی از فعالان حوزههای مختلف به وسیله افروز مغزی، وکیل دادگستری و کارشناس ارشد جزا و جرمشناسی نوشته شده است. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که ممکن است یک روز دستگیر شوید، اولین جزوه را با عنوان “احضار، بازداشت و سایر قرارهای تامین” را از این لینک دانلود کنید، بخوانید و برای دوستانتان بفرستید.

برای طرح سئوال یا مشورت، با مشاوران “دست‌گیری” (مرکز مشاوره فعالان مدنی و سیاسی) تماس بگیرید.
سیگنال٬ تلگرام٬ واتزآپ٬ فیس تایم٬وایبر، ایمو و لاین با شماره تلفن ۰۰۴۴۷۹۳۴۳۱۲۷۴۶
ایمیل با امنیت بالا:
moshaver@protonmail.com
اسکایپ:
moshaver.shahrvand1

کانال تلگرام دست‌گیری را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com