ابوالقاسم صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و از مسئولان رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی و قاضی «دادگاه‌های نمایشی» در تابستان سال ۱۳۸۸است. او دو نفر از اعضای گروه‌های سلطنت طلب را به اعدام محکوم کرد. همچنین بیش از ۱۰۰ زندانی سیاسی، فعال حقوق بشر و معترض را به تحمل حبس‌های بلندمدت محکوم کرد.

Untitled-4
محکوم نمودن آتنا فرقدانی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس در خرداد ۱۳۹۴، صدور حکم ۱۶ سال زندان برای نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، محکوم کردن مصطفی عزیزی به تحمل ۸ سال زندان و صدور حکم اعدام برای محسن امیر اصلانی از جمله پرونده‌هایی است که ابوالقاسم صلواتی قاضی آن بوده است.
از فعالان سیاسی و مدنی دیگری که توسط قاضی صلواتی به زندان‌های طولانی مدت محکوم شدند می‌توان به رضا شهابی، رسول بداقی، احمد زیدآبادی، امید منتظری و عیسی سحرخیز اشاره کرد.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله عبدالقاسم صلواتی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد.
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: عبدالقاسم صلواتی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com