عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه است. بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، او مسئولیت مستقیم و شخصی در سرکوب شدید معترضان در تابستان سال ۱۳۸۸ داشته است.

Untitled-4
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله عبدالله عراقی را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد
عبدالله عراقی طی گفتگویی با ایرنا در رابطه با اعتراضات گسترده به تخلفات در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری ۱۳۸۸ می‌گوید: «نیروی انتظامی اعلام کرد احتیاج به کمک بسیجیان برای کنترل اغتشاشات دارد، نیروهای بسیجی وارد عرصه شدند، که این اعلام نیاز در روز ۲۳ خردادماه اتفاق افتاد و بخشی از نیروهای بسیجی به کمک آن‌ها رفتند، اما از ۲۵ خردادماه تمام مسئولیت برعهدهٔ سپاه و نیروهای بسیجی گذاشته شد که تا ۲۵ مردادماه ادامه داشت.»
فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین در مورد شلیک به معترضین در ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ از پایگاه بسیج مقداد می‌گوید: «یکی از اغتشاشگران از دکل مخابرات بالا آمد تا به اسلحه خانه حمله کند، اما بر اساس قوانین نظامی کشور هر کس به یک پایگاه نظامی برای تسخیر و غارت سلاح‌های آن حمله کند باید به او شلیک کرد.»
عدالت برای ایران: پرونده ناقض حقوق بشر: عبدالله عراقی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com