سازمان عفو بین‌الملل با صدور فراخوانی خواستار اقدام فوری در جهت مشخص شدن سرنوشت یوسف سیلاوی در ششمین سال ناپدیدشدن قهری او شد.
یوسف سیلاوى متولد ٣ اردیبهشت ١٣٣٨، فرزند عباس متولد اهواز از روز ١٧ آبان ١٣٨٨ ناپدید شده و جست‌وجوی خانواده‌اش برای پیدا کردن او بی نتیجه مانده است. خانواده سیلاوی با مراجعه به نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی تاکنون پاسخ مشخصی را از طرف مسئولان این نهادها در مورد سرنوشت یوسف سیلاوی دریافت نکردند.

Untitled-1423
مونا سیلاوی، فرزند یوسف سیلاوی در رابطه با آخرین وضعیت پدرش به عدالت برای ایران می‌گوید: «از روزی که پدرم مفقود شده، ما هیچ اطلاعاتی از وضعیت او در دست نداریم. هرچند که برخی به ما گفتند که در زندان اهواز بوده و بعد او را به زندان اوین منتقل کردند اما به صورت رسمی هیچکس اطلاعاتی در مورد پدرم در اختیار ما قرار نداده است.»
مونا سیلاوی در مورد پیگیری‌ها و تلاش‌های خود و خانواده‌اش برای پیگیری وضعیت پدرش می‌گوید: «مادر من الان در اهواز زندگی می‌کند و از همان زمان به شعبه ۶ نیروی انتظامی خبر داد و آن‌ها به او گفتند که در سردخانه‌ها به دنبال پدرم بگردد. ما حتی به ترمینال‌ها هم سر زدیم که شاید از شهر خارج شده باشد که اسمش هیچ جا ثبت نشده بود. مثلا مدارک شناسایی، پاسپورت و حتی پول‌های نقد در روز مفقود شدن پدرم دست نخورده‌اند و امکان ندارد که او با اراده خودش از خانه خارج شده باشد.»
عفو بین‌الملل در فراخوان فوری خود خواسته است که با نوشتن نامه به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی یا زبانی که به آن تکلم می‌کنید از مقامات ایرانی بخواهید که:
در جهت مشخص شدن محل نگهداری و سرنوشت یوسف سیلاوی اقدامات لازم را انجام دهند.
چنانچه او در زندان است، از مقامات مسئول بخواهید که در صورتی که او مرتکب جرم کیفری به رسمیت شناخته شده‌ای نشده است، او را آزاد کنند و به او فورا اجازه ارتباط با خانواده خود و دسترسی به وکیل و پزشک دهند و در یک روند قضایی منطبق بر استانداردهای بین‌المللی برای دادرسی عادلانه، محاکمه شود.
از مقامات مسئول بخواهید که بی‌درنگ و بدون قید و شرط کنوانسیون حفاظت از تمام ناپدیدشدگان قهری و پروتکل‌های اختیاری مرتبط را در مورد او به اجرا بگذارند.
عفو بین‌الملل در فراخوان فوری خود خواسته است که نامه‌های خود را تا تاریخ هفتم ژوئن ٢٠١۶ به آدرس‌های زیر ارسال کنید:
دفتر رهبری، سید علی خامنه‌ای
رئیس قوه قضاییه، صادق لاریجانی
و یک رونوشت به حسن روحانی، رئیس جمهوری

فراخوان عفو بین‌الملل در مورد ناپدید شدن یوسف سیلاوی

کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com