صدور فتوا بر علیه پیروان آیین یارسان
یک مرجع تقلید مسلمان شیعه می‌گوید ، نمیتوان از خوراکی که توسط شهروندان پیرو آیین یارسان تهیه شده، استفاده کرد.

آیین یارسان

آیین یارسان

آخوندی به نام “ناصر مکارم” که در میان مسلمانان شیعه به “آیت الله مکارم شیرازی ” معروف است با صدور فتوایی ، مردم را از خوردن غذای پیروان آیین یارسان منع کرده است. این فتوی دینی که در وب سایت رسمی‌ او منتشر شده است در پاسخ به پرسشی است به این مضمون که ” آیا خوردن غذای نذری اهل حق (آیین یارسان) اشکال دارد؟ ” .

و این مرجع تقلید شیعه در پاسخ گفته است ” در صورتیکه آنها (پیروان آیین یارسان) ضروریات اسلام را منکر باشند، نمی‌توان از غذای آنها استفاده کرد.”

آیین یارسان ، دینی است با خاستگاه کردی که گفته میشود ادامه آیین میترایسم و زرتشت است . پیروان این آیین اکثرا کورد بوده و در مناطق غربی ایران زندگی‌ میکنند. گفته میشود حقوق انسانی‌ و شهروندی پیروان این آیین به طور سیستماتیک توسط جمهوری اسلامی، نقض شده و آنان به طور مستمر مورد اذیت و آزار قرار میگیرند.

آیین یارسان

آیین یارسان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com