مراسم یادبود و بزرگذاشت سید جمال حسینی، سردبیر فقید خبرگزاری هرانا، همزمان با اولین سالگرد درگذشت وی در تورنتو به همت جمعی از فعالان حقوق بشر و با حضور جمعی از فعالان حقوق بشری و سیاسی ساکن کانادا و امریکا برگزار شد.

dVf6FdpuY3X9yqp0aDkBoA3Z73yBbIf9nbiGZZKnUi4,gVRwvaXEGMV5vJk_3AUV5nv2kYWIv2DAticWF1z2fG8

در این مراسم که با یک دقیقه سکوت به احترام سید جمال حسینی آغاز شد و تنی چند از فعالان حقوق بشری و سیاسی اعم از فراز صانعی، پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و رضا مریدی وزیر تحقیقات و نوآوری استان انتاریو و مایکل پارسا کاندیداى مجلس فدرال از ریچموند هیل حضور داشتند؛ حسین رئیسی، وکیل و فعال حقوق بشر که مسئولیت اجرا را بر عهده داشت، در ابتدا شرح کوتاهی از زندگینامه سید جمال حسینی را برای حضار خواند و در پایان نیز به نتیجه ی پزشکی قانونی و عدم ارائه ی دلیلی شفاف و روشن از سوی مقامات دولت ترکیه به عنوان علت مرگ وی، پرداخت.

بیشتر بخوانید: یک سال از مرگ سردبیر هرانا گذشت- علت مرگ، نامعلوم!

سخنرانان این مراسم شاهد علوی، فعال حقوق بشر، ماهان محمدی، زندانی سیاسی سابق و هم چنین غلامرضا غلامحسینی از اعضای سابق سندیکای اتونوسرانی تهران و حومه بودند.
در این مراسم که بخش هایی از تنها گفتگوی تصویری سردبیر فقید خبرگزاری هرانا نیز پخش شد، به تاثیر فعالیت های حقوق بشری بی طرفانه ی سید جمال حسینی بر جامعه ی ایران و هم چنین گفتمانی که وی و مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ترویج آن در فضای فارسی زبان نقش به سرایی داشتند، پرداخته شد. به علاوه سخنرانان به شخصیت وی و خصوصاً ساده زیستی اش، پرداختند.
در بینابین این مراسم، پیام هایی به مناسبت سالگرد درگذشت این فعال حقوق بشر از طرف برخی سازمان های حقوق بشری ایرانی اعم از بنیاد برومند، مرکز اسناد حقوق بشر ایران، سازمان حقوق بشر ایران و همین طور پیام جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج و بهروز جاوید تهرانی، از دوستان نزدیک جمال حسینی به نیابت از ایشان برای حضار قرائت شد.
در ادامه گزارش تصویری مراسم مذکور را مشاهده خواهید کرد:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com