بازداشتدکتر علیرضا پیرى دیزجى یک دندانپزشک تبریزى است که در “نصف راه” تبریز مطب داشته و در عین حال کارمند دانشگاه علوم پزشکى تبریز بوده است.
او که در سال ٨٨ عضو ستاد میرحسین موسوى در تبریز نیز بوده ؛ ٣ سال پیش در دیماه ٨٩ در عملیات بازداشت خیابانى که عمدتاً به رویه معمول نهاد امنیتى موازى مى ماند ، در خودروى خود بازداشت میشود.
از آن پس تاکنون هیچگونه اطلاعى از سرنوشت این دندانپزشک تبریزى در دست نیست!
نه تماس تلفنى؛ نه اطلاعى؛ نه ملاقاتى و نه هیچگونه خبر دیگرى!
و تنها در این مدت خانواده او و همسرش (خانواده محترم تفلیسى که از حدود ۴٠ سال پیش همسایه پدربزرگم بودند) به هرکسى که ادعا کرده “به شرط فلان مبلغ میتوانم خبرى از عزیزتان بیاورم”؛ مجموعا تاکنون صد میلیون تومان پرداخت کرده و هیچ نتیجه اى نیز به دست نیاورده اند!
تحقیقات من حاکى است که احتمالا دکتر پیرى توسط اطلاعات موازى بازداشت و به تهران و بند ٢-الف منتقل شده و با توجه به تاریخ بازداشت میبایست همپرونده اسماعیل برزگر و رسول حیدرزاده بوده باشد که اتفاقا ایشان از آبانماه ٩٠ تحویل بند ٣۵٠ شده و با محکومیت از سوى دادگاه انقلاب تهران در حال طى محکومیت میباشند؛ ولى علیرضا پیرى به چه دلیل هنوز در بند ٢-الف نگهدارى شده اجازه تماس با خانواده اش را نیافته؛ سوالى است که پاسخى احتمالا ساده نخواهد داشت!
از آنجا که حسب شنیده ها، جناب جعفرى دولت آبادى دادستان محترم تهران به این خانه مجازى روزانه سر میزنند؛ بدین وسیله از ایشان استدعا دارم با پیگیرى وضعیت این زندانى خانواده اى بى پناه را از نگرانى درآورند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com