بدون تردید کودکان آسیب پذیرترین بخش از جوامع انسانی هستند که قربانی منازعات و خشونت های فرقه ای، ملی و بین المللی می شوند. دامنه این آسیب ها گاه تا سالیان دراز پس از اتمام جنگ ها گریبان کودکان را می گیرد. انفجار مین یکی از شایع ترین این مصادیق است. در تازه ترین نمونه از این دست وقایع ۷کودک مریوانی دچار حادثه انفجار مین شدند.

طیب قدیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: عصر روز جمعه بیست و ششم مهر ماه متاسفانه هفت کودک شامل چهار پسر و سه دختر حین بازی در اطراف روستای نشکاش از توابع بخش کانی دینار مریوان بر اثر انفجار مین زخمی شدند.
وی تصریح کرد: پس از مراجعه بیماران به بیمارستان، بلافاصله پذیرش و شروع درمان آنها توسط تیم متخصصین بیمارستان انجام شده است. در حال حاضر فقط یک مورد از آنها برای ادامه درمان در بیمارستان بوعلی تحت نظر متخصصین مربوطه قرار دارد و پنج نفر دیگر با دریافت خدمات کامل درمانی رایگان ترخیص شده اند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: یک نفر از حادثه دیدگان نیز جهت مشاوره فوق تخصصی چشم توسط دانشگاه به تهران اعزام گردیده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com