چکیده :همه این حکم هایی که در این ۴۵ روز زدند را همه ببینند. چه حکم انتصاب فرماندار و بخشدار، چه حکم انتصاب عضویت هیات مدیره در شرکت شستا، چه حکم انتصاب در مقامات بالا و پایین، چه حکم عزل و نصب مسئولان و مدیران… تحقیق کنید ببینید در این ۴۵ روز چه کردند؟! به نظر من این ۴۵ روز نمونه کاملی است از آنچه دولت نهم و دهم، در طول این سالها انجام داده است. امیدوارم جناب آقای مهندس جهانگیری این مجموعه ۴۵ روزه را منتشر کنند. …

 

مهندس اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور، در گفتگویی با شماره ۱۱۱ مجله همشهری ماه در پاسخ به سوالی، سخنانی قابل تامل در خصوص پشت صحنه روزهای انتقال دولت از احمدی نژاد به روحانی روایت کرده است.

وی عنوان کرده است شما حرفهای افراطیون را به یاد دارید؟ چه حرفهایی زدند؟ مگر سالها نگفتند در صنعت نفت مافیا داریم؟ مگر دست در جیب کت خود نکردند و گفتند که لیست مافیا را در جیب دارند؟ آن مافیا کجاست؟ کدام یک از این بچه هایی که همکار آقای زنگنه بودند، مافیا بودند؟ اینها افراطی گری نبود؟ آیا پیروز شدند؟ آیا ادعاهای خلاف خود را ثابت کردند؟ یکی از حرفهایی که می زدند را ثابت کردند؟ خیر. اما ما حرفهایمان را ثابت کردیم. الان هم ثابت می کنیم. ما وقتی میگوییم اینها در دسترسی به بیت المال صالح نبودند، برایش سند داریم. من ۴۵ روز اخیر را برایتان مثال بزنم. فاصله میان ۲۴ خرداد ماه تا ۱۲ مرداد ماه، برای خود یک تاریخ است. من امیدوارم که جناب آقای جهانگیری به عنوان معاون اول دستور بدهند تاریخ این ۴۵ روز را بنویسند.

ترکان در ادامه با اشاره به تصمیمات ضرب العجلی روزهای آخر دولت گفته است: در این دوره ۴۵ روزه با بیت المال چه کردند؟ چه دارایی هایی را بخشیدند؟ چه اموالی جابه جا شد؟ چه مصوباتی در دولت برای اموال دولتی تصویب شد؟ برخی از کاغذهای آن را من دارم. تنها جلوی برخی از این اقدامات را ما توانستیم بگیریم. چقدر استخدام نابجا انجام شد؟ چقدر نقل و انتقال نابجا انجام شد؟ چقدر حکم جدید زدند در این ۴۵ روز؟ به نظر من تاریخ این ۴۵ روز را با همین عنوان باید همراه با مستنداتش نوشته و منتشر کرد تا همه ببینند.

همه این حکم هایی که در این ۴۵ روز زدند را همه ببینند. چه حکم انتصاب فرماندار و بخشدار، چه حکم انتصاب عضویت هیات مدیره در شرکت شستا، چه حکم انتصاب در مقامات بالا و پایین، چه حکم عزل و نصب مسئولان و مدیران…

تحقیق کنید ببینید در این ۴۵ روز چه کردند؟! به نظر من این ۴۵ روز نمونه کاملی است از آنچه دولت نهم و دهم، در طول این سالها انجام داده است. امیدوارم جناب آقای مهندس جهانگیری این مجموعه ۴۵ روزه را منتشر کنند.

ترکان پیش از این نیز گفته بود: گزارش هایی به دستم رسیده که خوب نیست، گزارش رسیده است که مدیرکل نصب می‌کنند، رئیس سازمان نصب می‌کنند، رئیس شورای ایرانیان را عوض و بدل می‌کنند، اموال وزارت‌خانه‌ها را جابجا می‌کنند و تند تند قراردادهایی می‌بندند که بار مالی به دوش دولت گذاشته می‌شود. مطمئنا با اطلاعات دقیق‌تر تمام این موارد سنجیده می‌شود و گزارش آن را به مردم ارائه خواهیم داد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com