ای نامردان تاریخ ایران! به حول قوه‌ الهی سرنگون خواهید شد! این بخشی از سخنان یکی از معلمان شیراز در اعتراضات سراسری معلمان روز گذشته است

ای نامردان تاریخ ایران! به حول قوه‌ الهی سرنگون خواهید شد! این سخنان هشداردهنده یکی از معلمان شیراز در اعتراضات سراسری معلمان که روز گذشته (پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه) در شهرهای مختلف کشور برگزار شد، می‌باشد. وی عامل فقر ملت ایران را سیاستمداران خیانت‌کار خواند. فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اعتراضات سراسری معلمان، روز گذشته در بیش از ۱۰۰ شهر ایران برای خواسته‌های بر زمین مانده خود به خیابان آمدند. ولی تاکنون هیچ گوش شنوایی مشاهده نشده است. این سخنان نشان‌دهنده به پایان رسیدن صبر این قشر آگاه و زحمتکش است.

روز گذشته در جریان اعتراضات سراسری معلمان و فرهنگیان در بیش از ۱۰۰ شهر ایران یکی از معلمان شیراز طی اظهارات روشنگرانه‌ای گفت:

«ما اینجا آمده‌ایم. اینجا کلاس درس ما است. ما اینجا فریاد بر می‌آوریم تا آزادی‌خواهان بدانند که ما اسیر ظلم نااهلان و نامردان تاریخ ایران هستیم. صدای من صدای یک ملت است. صدای من صدای مردم مظلوم و ستمدیده ایران است. صدای من صدای حق و حقانیت است.»

او دزدان و اختلاس‌گران حاکم را مورد خطاب قرار داد و گفت: «درد یک معلم درد کل جامعه است. درد ما فقر جامعه ایران است که عامل آن فرمانروایان و سیاست‌مداران جاهل و خیانت‌کار ایران است. ما اینجا آمده‌ایم، اینجا کلاس درس ما است. شغل معلم درس دادن است. ما امروز درس بزرگی به اختلاس‌گران خواهیم داد. درس بزرگی به دزدان یقه سفید خواهیم داد. درس بزرگی به دزدان با وضو با هر پست و مقام و در هر لباسی که هستند خواهیم داد. ای دزدان یقه سفید وقت نمازتان دیر شده، یا وقت دزدی رسیده است؟ با وضو دزدی کردن چه مزه و چه لذتی دارد؟  ای دزدان یقه سفید! ای اختلاس‌گران بی‌وجود، ای نامردان تاریخ ایران، به حول و قوه الهی سرنگون خواهید شد.»

وی به تاراج ثروت‌ مردم اشاره کرد و افزود:

«جاهلیت مدرن امروز مملکت ما این است که مسئولین نادان و خیانت‌کار ما سرمایه و ثروت ملی ما را تاراج می‌دهند و خرج دیگر کشورها مثل سوریه و عراق و لبنان می‌کنند.»

در تجمع معلمان شیراز تعداد دیگری از معلمان با سخنان روشنگرانه‌ای درد و مشکلات خود و مردم ایران را فریاد زدند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)