نمایشگاه عکس‌هایی از ناصر تقوایی، نویسنده و کارگردان ایرانی با نام “ابر و باد و مه و مه”، عصر روز پنج‌شنبه ۲۷ تیر ماه، در گالری نگاه گشایش یافت.

ناصر تقوایی: “این نمایشگاه‌، نمایشگاه ابر است. ابر در هیچ لحظه‌ای پایدار نیست.”

تقوایی درباره برپایی این نمایشگاه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: “عکس‌های این نمایشگاه با اراده قبلی گرفته نشده‌اند. این نمایشگاه‌، نمایشگاه ابر است. ابر در هیچ لحظه‌ای پایدار نیست.”

وی افزود: “من ۵۰ سال است عکاسی می‌کنم، شاید علاقه‌ای که من حتی نشناخته به شما دارم چیزی کمتر از علاقه شما به من نیست. این حس به جای اینکه آدم را کلاهبردار کند، متعهد می‌کند. باید بهتر کار کرد تا پاسخگو باشیم.”

ناصر تقوایی در فرازی از متنی که برای این نمایشگاه آماده کرده، نوشته است: “از ادبیات گرفته تا سینما و عکاسی‌، هرچه را که در آثار من بینید یا بیابید، ‌خوب یا بد، مربوط می‌شود به اصرار اثر و ذات آن پدیده که در خاک گرم این سرزمین روییده است‌، نه در خیال فیلمساز یا عکاس یا نویسنده، من فقط واسطه‌ این انتقال بوده‌ام. مثل یک عکاس مبتدی، ‌ با یک دوربین بی‌طرف.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com