عزت‌الله ضرغامی٬ رئیس سازمان صدا و سیما روند سانسور صحنه‌های ممنوع ورزشی در تلویزیون جمهوری اسلامی را تشریح کرد.
آقای ضرغامی این اظهارات را روز سه‌شنبه (۱۱ تیر) در واکنش به پخش تصاویر تماشاگران زن بازی والیبال ایران و ایتالیا با لباس تابستانی از تلویزیون دولتی ایران بیان کرده است.
پخش این تصاویر در هفته گذشته از سوی صدا و سیما بازتاب‌های گسترده‌ای در ایران داشت.
این تصاویر در بازی برگشت این دو تیم نیز از سوی تلویزیون ورزشی ایتالیا پوشش داده شد که در ‌‌نهایت صدا و سیما اعلام کرد به خاطر وجود این «صحنه‌ها» نمی‌تواند این بازی را به طور کامل پخش کند.
علی مطهری٬ نماینده محافظه‌کار مجلس نیز در واکنش به پخش گوشه‌هایی از این تصاویر در بازی دور رفت تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا به مسئولان صدا و سیما اخطار داده بود.
آقای ضرغامی درباره این موضوع گفته از آنجا که ایران تاکنون سابقه حضور در چنین مسابقاتی را نداشته٬ صدا و سیما نیز آشنایی کمی درباره نحوه پوشش این مسابقات داشته است.
این مقام سازمان صدا و سیما پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال را «سخت‌تر» از پخش مناظره‌های انتخاباتی در ایران اعلام کرد.
وی افزوده است: «در بازی والیبال فاصله تماشاچیان با زمین بازی کم است و به همین دلیل دوربین‌ها تصاویر بیشتری از تماشاچیان را نشان می‌دهند.»
ضرغامی درباره روند کنترل بازی‌های ورزشی هم گفته که «اتاق پخش با هفت ثانیه تاخیر تصاویر را پخش می‌کند و حداقل سه نفر صحنه‌ها را نظارت می‌کنند.»
وی درباره پخش تصویر شکیرا٬ یکی از خوانندگان مشهور جهان در بازی فوتبال اسپانیا و ایتالیا از تلویزیون نیز گفته چندین‌بار تصویر این خواننده حذف شده بود٬ اما «در یک صحنه٬ تصویربردار خارجی با سرعت این خانم را نشان داد که نتوانستیم برای حذف آن کاری انجام دهیم.»
ضرغامی افزوده است: «در این جور مواقع دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و تنها راهش این است که ما بازی را اصلا نشان ندهیم. البته از لحاظ شرعی ما نباید این صحنه‌ها را نشان دهیم و از این بابت بسیار ناراحت هستیم.»
رئیس سازمان صدا و سیما در بخش دیگری ازسخنان خود پیش‌بینی کرده در مسابقه آتی ایران و کوبا٬ وضع پوشش زنان به خاطر گرم بودن هوا «وخیم‌تر» شود.
ضرغامی اظهار کرده که مسئولان صدا و سیما با «همکاران فرهنگی خود در کوبا وارد مذاکره» شده‌اند تا بتوانند «لباس گرمکن و شلوار بر تن تماشاگران مسابقه والیبال ایران و کوبا» کنند تا «دیگر متوجه این شرایط نباشیم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com