اشکالی ندارد اگر کسی هم واکسن خارجی بزند!

خامنه‌ای در دی ۱۳۹۹ واردات واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد. حال بعد از اینکه ادعا کرد واکسن داخلی زده گفت اشکالی ندارد اگر کسی هم واکسن خارجی بزند! این اظهارات خامنه‌ای آیا قابل راستی‌آزمایی است و چرا خامنه‌ای از سخن پیشین خود کوتاه آمد؟

وقتی اولین اشعه‌های کشف واکسن کرونا تابیدن گرفت امیدی در دل جامعه بشری شروع به جوانه‌زدن کرد که ویروس منحوس قابل مهار کردن است.

زیاد طول نکشید تا علم پزشکی توانست به کمک بشریت بشتابد به مانند آنچه همیشه کرده است.

اولین واکسن‌ها کشف و کشورهای که اولین سرمایه‌گذاری‌ها را برای کشف واکسن کرونا انجام داده بودند شروع به واکسیناسیون کردند.

واکسیناسیون هم‌زمان با غرب در کشورهای حاشیه خلیج فارس

در طول پروسه تحقیقات نیز برخی کشورهای توسعه نیافته و حتی برخی از کشورهای جهان سوم به کشورهای صنعتی جهان پیوسته و در تحقیقات برای کشف واکسن کرونا و تامین هزینه‌های آن شریک شدند.

این کشورها نیز همزمان با کشورهایی که هزینه اصلی کشف و تولید واکسن کرونا را پرداخته بودند بعد از تولید واکسن به واکسیناسیون علیه کرونا این ویروس منحوس پرداختند.

در کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر کشورهای عربی از جمله کشورهایی بودند که همپای آمریکا انگلیس کانادا فرانسه و… شروع به واکسیناسیون علیه کرونا کردند.

اما در ایران چه اتفاقی افتاد؟

ویروس کرونا بنا بر اعلام رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ وارد ایران شد هر چند بعدا مشخص شد غیر از این تاریخ بوده است. [هواپیمایی ماهان چه نقشی در شیوع ویروس کرونا در ایران دارد؟]

حکومت ایران از قرنطینه در پیک‌های مختلف سرباز زد و کشور را به میدان مین کرونا تبدیل کرد.

آمار فوتی‌های کرونا بنا بر اعلام منابع اپوزیسیون چند برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی حکومت است.

این روند ادامه پیدا کرد تا واکسن کرونا در برخی از کشورهای غربی ساخته شد.

از تاریخ ورود کرونا به ایران تا زمان ساخت واکسن، بیش از یکسال طول کشید اما زمانی که همه چشم‌ها در ایران به این دوخته شده بود که مانند دیگر کشورها، حکومت اقدام به خرید واکسن کرونا کند خبر شومی از راه رسید.

خبر شوم از رأس نظام صادر شد. خامنه‌ای در دی ۱۳۹۹ در یک مصاحبه تلویزیونی و در حالی که قبل از آن ابدا در انظار عمومی حاضر نمی‌شد اعلام کرد که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است.

از دی ۱۳۹۹ تا کنون، یعنی بیش از شش ماه گذشته حکومت از واردات واکسن معتبر کرونا از کشورهای غربی و اروپایی خودداری و بر میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزود.

سراب واکسن تولید داخل

مانور خامنه‌ای و حکومتش بر روی تولید واکسن داخلی بود که به سراب می‌ماند.

حال و در این برهه زمانی و پس از آنکه واردات چند واکسن غیرمعتبر روسی، چینی، و… نتیجه‌ای نداد و بهتر است بگوییم نتیجه منفی داد، حکومت اعلام کرد که در داخل ایران واکسن داخلی تولید کرده است!

آیا خامنه‌ای واکسن کرونای داخلی تزریق کرد؟

اکنون نیز شائبه‌های زیادی در مورد استفاده خامنه‌ای از آنچه واکسن تولید داخل خوانده می‌شود وجود دارد.

بسیاری بر این باورند پیش از این به میزانی واکسن خارجی معتبر وارد و برای سران و مقامات حکومت ایران استفاده شده است.

چرا که در اوایل بهمن‌ماه و بعد از هشت ماه قرنطینه کامل و دوری خامنه‌ای از هر گونه دیدار عمومی، وی به همراه شماری از اعضای دفترش از محل خود خارج شد.

پس از آن نیز خامنه‌ای در ۱۹ بهمن در دیدار با پرسنل نیروی هوایی از نزدیک، ماسکی بر صورت نداشت.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر که ورود آن به ایران توسط هلال احمر حکومت نیز تایید شده بود پیش از آن، برای سران نظام تزریق شده است.

با این توصیفات از رونمایی واکسن‌ داخلی‌زدن خامنه‌ای برای سیاه‌نمایی و پوشاندن این حقیقت است.

خامنه‌ای در روز جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ و پس از ادعای تزریق واکسن تولید داخل اعلام کرد «استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی نیز ایرادی ندارد».

یک سوال

سوالی که در اینجا رخ می‌نماید این است اگر استفاده از واکسن خارجی ایرادی ندارد چرا در طول بیش از شش ماه گذشته، حکومت ایران و در راس آن خامنه‌ای مانع از واردات رسمی و گسترده واکسن معتبر کرونا شد و مرگ‌های بسیاری را رقم زد؟

پاسخ را نباید در جانب جبهه خامنه‌ای جست. پاسخ در جبهه مقابل است در جبهه مردم ایران.

مردمی که بیش از ۱.۵ سال است روزانه شاهد از دست رفتن عزیزانشان هستند و بی‌کفایتی و شاید بهتر باشد بگوییم جنایت حاکمیت، در عدم تهیه واکسن معتبر خارجی را دیگر بر نتابیدند.

تاثیر فشار افکار عمومی

به عبارت دیگر این فشار افکار عمومی است که باعث شده است که خامنه‌ای به واردات و استفاده از واکسن خارجی بر خلاف گفته پیشین خود تن دهد. [خرید واکسن کرونا و فشارهای مردم ایران بر حکومت]

با این حرف خامنه‌ای می‌خواهد از دادخواهی خون ده‌ها هزاران نفری که در دوران کرونا جان خود را از دست دادند مفری بیابد اما این خیال و پنداری عبث برای خامنه‌ای است.

چرا که مردم ایران این سوال را مطرح خواهند کرد که اگر قرار بود در نهایت امر استفاده از واکسن خارجی مجاز شمرده شود چرا خامنه‌ای به مدت چندین ماه از آن ممانعت به عمل آورد و او را در مقام پاسخگویی خواهند نشاند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)