⚫️گزارشی از وضعیت کامیار فکور

کامیار فکور فعال کارگری و روزنامه‌نگار که در تجمع اعتراضی مقابل وزارت کار با ضرب و شتم شدید ربوده شد، با دخالت شعبه ششم دادسرای اوین با توجیه اینکه نیاز به بازجویی هست همچنان در چنگ نیروهای امنیتی نگه داشته شده است.

این روزنامه‌نگار که به همراه هشت نفر دیگر در تجمع بسیار کوتاه مزدبگیران و بازنشستگان در تهران با خشونت زیادی به دست ماموران دستگیر شد، پس از آن نیز تحت شکنجه‌های فیزیکی نیروهای پلیس امنیت قرار گرفت. از سوی منبع مطمئنی به کمپین گزارش شده است که در این حملات یکی از چشمهای کامیار و نقاط دیگری از بدنش به شدت کبود شده و به همین دلیل جلوی ملاقات خانواده‌اش را گرفته‌اند.

تاکنون دو مرتبه به وی گفته‌اند که با قرار کفالت صدمیلیونی می‌تواند آزاد شود، اما در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از حق داشتن وکیل نیز محروم است. با آنکه بازداشتی‌های دیگر بدون قید آزاد شده‌اند به نظر می‌آید وزارت اطلاعات در تدارک پرونده‌سازی برای این فعال کارگری باشد و به همین دلیل از نیروهای فعال در جنبش کارگری و تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم تا بر روی وضعیت نگران‌کننده #کامیار_فکور متمرکز شده و حامی او باشیم.

کامیار با شغل روزنامه‌نگاری روزگار می‌گذراند و به حداقل دستمزد فقیرانه معترض شد و نیروی انتظامی حتی لباس تنش را هم پاره کرد. جرم او چیست که حتما باید تفهیم اتهام شود؟

کامیار فکور در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است

▪️بنا بر اخبار منتشره امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه کامیار فکور فعال کارگری دستگیر شده در مقابل وزارت کار را به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین آورده و دوباره به بند ۲۰۹ زندان اوین برگردانده‌اند.

▪️بازپرس شعبه دوم و ضابطین حتی اجازه صحبت و دیدار از نزدیک با کامیار را به خانواده کامیار نداده و خود بازپرس اجازه ورود به دفترش را به خانواده وی نداده است.

▪️تا دیروز پرونده کامیار در شعبه ششم بازپرسی بوده اما امروز پرونده‌ی وی را به شعبه دوم منتقل کرده‌اند. انتقال مجدد وی به بند ۲۰۹ نیز به این معنی است که تحت بازجویی مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)