“بزرگترین دروغ امروز این است که می‌گویند #نوید_افکاری قصاص شده است.”
“به خانواده افکاری اعلام شد که صبح امروز #نوید_افکاری اعدام شده است.”

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های حامی جمهوری اسلامی، خبر اعدام او را به این صورت اعلام کردند که «نوید افکاری قصاص شد.»
همچنین در متن خبر, از اصرار خانواده مقتول برای اجرای حکم و طی‌ شدن تشریفات قانونی نوشتند.یکی از تشریفات قانونی البته اطلاع خانواده و وکیل متهم از زمان اجرای حکم است، که از شواهد چنین بر می‌آید که پس از اجرا شدن حکم,خانواده و وکیل متهم اطلاع یافتند.
نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران ,در پی اعتراض‌های مرداد ۹۷ بازداشت شد وی به اتهام قتل یک مامور امنیتی، به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. وحید و حبیب، برادران او، نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند.

این #قتل_حکومتی را با عنوان #قصاص منتشر کردند تا بار قتل این جوان را بر دوش خانواده مقتول بیاندازند.

نوید افکاری با فرستادن یادداشتی از زندان خاطر نشان کرد:
“”همه اعترافات تحت “شکنجه روحی و جسمی” بوده و در حالیکه “روی صورتش پلاستیک کشیده بودند و او تا مرز خفگی و مرگ پیش رفته” مجبور به اقرار به “مطالب ساختگی و سراسر کذب” شده است.”
شمار زیادی از قهرمانان ورزشی، به‌ویژه در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی المپیک و جهان، اعتراض خود را به صدور حکم اعدام برای این کشتی‌گیر ایرانی ابراز کرده بودند.
فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، و سازمان‌های حقوق بشری نیز خواستار توقف اجرای حکم اعدام او شده بودند.

🟣بزرگترین دروغ امروز این است که می‌گویند #نوید_افکاری قصاص شده است.
#مهدی_محمودیان (فعال سیاسی اصلاح‌طلب) با این توییت در باب این #قتل_حکومتی چنین گفت:
“به خانواده افکاری اعلام شد که صبح امروز #نوید_افکاری اعدام شده است.
نوید افکاری زیر فشار و بعد از ۹ ماه شکنجه در اداره آگاهی و وزارت اطلاعات و بعد از تهدید خانواده‌اش ,اقرار کرده است و امروز فقط بخاطر اینکه دستگاه قضایی اقتدار پوشالی خودش رو به نمایش بگذارد اعدام شده است.
با برادر #نوید_افکاری سوار هواپیما شدیم که بریم شیراز،خانواده مقتول قبول کرده بود که برای رضایت برویم و صحبت کنیم.
درخواست رضایت و تلاش برای رضایت دلیل بر پذیرش جرم توسط #نوید_افکاری و یا خانواده و وکلا نبوده و نیست.
اما برای نجات جان نوید در برابر کسانی که تشنه خون بودند این تنها راه بود.همه امیدوار شده بودیم که رضایت بدهند،یک دقیقه قبل از حرکت هواپیما زنگ زدند و به برادرش اطلاع دادند که نوید اعدام شده است.از هواپیما پیاده شدم.
اما آقایان برای ریختن خون نوید آنچنان شتاب داشتند که امروز صبح با هلکوپتر به زندان رفته بودند.
بزرگترین دروغ امروز این است که می‌گویند #نوید_افکاری قصاص شده است.”

مهدی محمودیان اضافه کرد:
“نوید افکاری ۳ پرونده داشت. پرونده اول قتل که در دادگاه کیفری یک فارس به قصاص محکوم شده بود. این حکم بعد از فرجام‌خواهی در شعبه دیوان‌عالی تایید شده بود. سپس با ارائه اسناد و مدارک جدید درخواست اعاده دادرسی از دیوان عالی شده بود که پرونده به شعبه ۳۸ دیوان‌عالی ارجاع شده و رد شد. پس از رد این اعاده ,وکلا در حال نوشتن مجدد لایحه برای درخواست اعاده مجدد بودند. هم‌زمان با وجود اینکه حکم قصاص ایرادات فراوان داشت از ترس اینکه ناگهان حکم اجرا نشود با مشورت وکلا تصمیم بر این شد که رضایت خانواده مقتول نیز جلب شود تا دستاویزی برای اعدام نوید وجود نداشته باشد و با رایزنی‌هایی که با خانواده مقتول شد قرار بر این شد که یکشنبه ۲۳شهریور به دیدار ایشان برویم که به طور ناگهانی و بدون رعایت قوانین در ماه حرام امروز صبح این حکم ظالمانه که بر اساس اقاریر زیر شکنجه زندانی بود اجرا شد.
خدا لعنت کند حاکم ظالم را”

#نوید_افکاری گفت:
«اگر من بی‌گناه اعدام شدم، عقل و منطق حکم می کند که این اولین قربانی بی‌عدالتی این بی‌دادگاه به‌اصطلاح عدالت‌محور نبوده است..تنها قدرتی که داریم، صدای انسان‌های آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز است.»

“آزادی آی! قوس ِنشاط ِآدمی ,اکنون در این سرزمین ,چندان فرونشسته و خاموش است,کز شش هزار خاطره انگار خاکستر می پاشند بر چشم آب.”
محمد مختاری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)