سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران یکشنبه ۱۲مرداد ۹۹ توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام گرد آوری شده و به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان همدان

۱۲مرداد۹۹، اعدام سه زندانی در زندان همدان طی هفته گذشته به اجرا در آمده است.

دو زندانی درشهرکرد اعدام شدند

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، به نقل از رکنا، سحرگاه یکشبنه ۱۲مرداد۹۹، عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری اعلام کرد حکم اعدام دو زندانی
به جرم «قتل» به اجرا درآمده است.

انتقال نیمی از زندانیان محبوس در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به تیپ ۵ این زندان

۱۲مرداد۹۹، نیمی از زندانیان محبوس در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به تیپ ۵ این زندان منتقل شده اند. این انتقال در حالی است که زندان تهران بزرگ فاقد تجهیزات لازم برای انجام آزمایش کرونا است. همچنین مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و سموم به هزینه خود زندانیان تهیه میشود. به علاوه قطعی آب و برق در بسیاری از ساعات شبانه‌روز، تراکم جمعیت و خاموش کردن چیلرها موجب افزایش حشرات موذی همچون ساس در زندان شده است.

تیپ ۵ زندان تهران بزرگ متشکل از ۱۰ سالن است که تا پیش از این جمعیت هر سالن آن حدود ۲۰۰ نفر بود. اما با تصمیم اخیر مسئولان زندان مبنی بر انتقال زندانیان از تیپ ۲ به این محل تراکم جمعیت در هر سالن به شدت افزایش یافته است.

شهروند پیرانشهری زیر شکنجە اطلاعات سپاه دچار سکتە مغزی شد

شامگاه شنبە ١١ مرداد ٩٩ ، اطلاعات سپاه پاسداران پیرانشهر یک شهروند بازداشت شدە را کە زیر شکنجە این نهاد امنیتی دچار سکتە مغزی شدە بود، بە بیمارستان «امام خمینی» این شهر منتقل کردەاند.این فرد جعفر حسن‌زادە، ۴٩ سالە می‌باشد.

یکی از بازداشت شدگان آبان ماه۹۸ درمریوان به ۲سال حبس محکوم شد

بختیار رحیمی، فعال کارگری اهل سقز و ساکن مریوان بە اتهام «تبانی علیە امنیت ملی» بە ٢ سال حبس تعزیری محکوم شدە است. وی پس از اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت شده بود.

پلیس فتا استان اردبیل، شش تن ادمین فعالان کانال های لباس را بازداشت کرد

درتاریخ۱۲مرداد۹۹، به نقل از تسنیم، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شش ادمین فعال در زمینه تبلیغ و فروش لباس‌هایی که آنها را «نامتعارف» خوانده است خبر داد. علی قهرمان طالع، در این خصوص گفت: «مأموران پلیس فتا تعداد شش نفر از ادمین‌ها را ضمن دعوت به این پلیس با هماهنگی مراجع قضایی، بازداشت و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل دادرسی به مقامات قضایی تحویل دادند».

سه شهروند عرب ساکن بندر ماهشهر به علت نامشخصی بازداشت شدند

روز۴ مردادماه ۹۹، سه شهروند عرب ساکن بندر ماهشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اسامی این شهروندان «علی بترانی فرزند خلیل، حسین بترانی فرزند خلیل و صادق (نام خانوادگی نامشخص)» میباشد.
از دلایل بازداشت، و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

داوود شیری به ۳ سال حبس محکوم شد

۱۲مرداد۹۹،  داوود شیری، فعال آذربایجانی ساکن تبریز و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

تعیین  زمان دادگاه برای یک فعال کارگری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مازیار سیدنژاد، فعال کارگری در تاریخ ۲۵ مرداد در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار خواهد شد.

نامه یک زندانی محبوس در زندان وکیل آباد مشهدبه جاوید رحمان

۱۲مرداد۹۹، نامه حبیب پیرمحمدی به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران: «در حال حاضر حدود ۲ سال و نیم است که در زندان وکیل آباد مشهد هستم. همسر جوان و فرزند بیمار و خردسالم آواره‌اند و این یک ظلم و جنایت علیه بشریت است.»

فروغ آخوندزاده به زندان ارومیه منتقل شد

روز یکشنبه ۱۲ مردادماه ۱۳۹۹، فروغ آخوندزاده، شهروند اهل ارومیه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد. وی، در تاریخ ۲ تیر امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد.

یک فعال توئیتری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

بنقل از قرارگاه سایبری عمار، روز ۱۲ مرداد ماه ۹۹, یک شهروند فعال در توئیتر با نام کاربری پسر زاگرس، به اتهام توهین به مقدسات و فعالیت تبلیغی علیه نظام توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست. گفتنی است که قرارگاه سایبری عمار با جمله « پاک سازی توییتر » کاربران فضای مجازی را تهدید کرده است.

یک زندانی سیاسی زن با حکم ٨ سال حبس در زندان ارومیە

۱۲مرداد۹۹، باران بهزاد،از سە سال پیش در بند زنان این زندان محبوس می باشد وی  بە اتهام «عضویت در حزب کارگران کُردستان» بە تحمل ٨ سال حبس محکوم شدە است. وی بدون مرخصی سه سال است که در زندان ارومیه به سر می برد.

اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)