یکشنبه ۵ خردادماه ۱۳۹۸؛ نیروهاى سپاه به همراه نیروهاى انتظامى با ۶۰ ماشین به روستاى شمریه واقع در جاده اصلى بین شهر اهواز و خرمشهر هجوم کرده و بعد از محاصره و بازرسى بعضى منازل، ۵ نفر از جوانان این روستا را بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل کردند.

شاهدان عینى مى گویند: صدها نفر از نیروهاى امنیتى از جمله سپاه، لباس شخصى‌ها به همراه نیروهاى انتظامى با ۶۰ ماشین روستا را محاصره کرده وباعث ایجاد ترس و وحشت بین اهالى روستا از جمله زنها و کودکان شدند و منازل روستا را یکى پس از دیگرى بازرسى کرده و ۵ جوان از این روستا که یکى از آنها فردا روز ازدواجش مى باشد را بازداشت کردند.

اسامى افراد بازداشت شده بشرح زیر است:
نجیل هاشمى (مالکى) فرزند على که فردا روز ازدواجش مى باشد، حاجب هاشمى فرزند حسین، نورعلى هاشمى، ناظم هاشمى فرزند صدام و حسن هاشمى فرزند طعیمه

علت این هجمه، در روزهاى سیل، سرتیپ پاسدار «احمد خادم ‎سیدالشهداء» فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب در شامگاه چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه برای بازدید از مناطق سیل‎زده به روستاهاى #شمریه و #سفحه تابع شهر اهواز آمده بود که به دلیل بى اعتنائى مسؤلین وسوء مدیریت در مناطق سیل‎زده این امر باعث خشم شدید مردم شده و بعضى از جوانان اقدام به تیراندازى کردند، که اخیراً وبعد از این مدت نیروهاى سپاه به دنبال افراد تیراندازى کرده بودندو امروز یکشنبه به این روستا هجوم برده و تعدادى از شهروندان عرب را بازداشت کردند.

شمریه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اهواز مى باشد، که در روزهاى سیل درگیر سیل بوده و زمینهاى مردم زیر آب رفته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com