دولت عربستان سعودی بعد از گذشت ۱۸ روز از ناپدید شدن جمال خاشقجی، بالاخره کشته شدن این روزنامه نگار مخالف دولت را تایید کرد. تلویزیون عربستان اعلام کرد که جمال خاشقجی در یک نزاع و درگیری فیزیکی در سفارت عربستان در ترکیه کشته شده و ۱۸ نفر را در این رابطه دستگیر کرده‌اند.

دولت عربستان اما همچنان در مورد جنازه آقای خاشقجی ابراز نظری نکرده و هنوز مشخص نیست که جنازه وی کجاست.

عکس از: ف.ص.

روز پنچ شنبه ۱۸ اکتبر توییر طی اقدامی ربات‌هایی که متعلق به دولت عربستان سعودی بودند و بر علیه جمال خاشقجی پروپاگاندای حکومت عربستان را منتشر می کردند، مسدود کرد.

گزارشی که در شبکه NBC News پخش شد، خبر از صدها حساب توییتری و شبکه ای از ربات ها می داد که به صورت همزمان پیام های دولت عربستان را منتشر یا بازنشر (ریتوییت) می‌کردند. یکی از مدیران توییتر که نخواست هویتش فاش شود به NBC News گفت این کمپانی از تأثیر اقدامات هماهنگ شده آگاه است و به همین دلیل این شرکت چندین حساب کاربری دیگر مربوط به دولت عربستان را به حالت تعلیق درآورده است.

این اکانت‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی توییت می‌کردند و بیشتر در مورد ایجاد شک و تردید در موردناپدید شدن آقای خاشقجی مطلب می‌نوشتند. همچنین طی تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شد که برخی از این حساب‌های کاربری در سال ۲۰۱۱ ساخته شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com