کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس مدعی شده‌اند سیاست‌های وزیر جدید پیشنهادی نیرو در راستای همان اهداف «مافیایی» گذشته در حوزه آب است.

در این نامه آمده انتخاب رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در راستای تغییر مرکز ثقل سیاسی کشور از وزارت کشور به وزارت نیرو، حساسیت شرایط را افزایش داده است. امری که به مدد کارسازی معاون اسحاق جهانگیری در شرف وقوع است و در این‌باره بسیار غیرشفاف، غیرپاسخگویانه و لابی‌گرانه عمل می‌شود.

آنها از نمایندگان مجلس خواسته‌اند به ژست‌های پوپولیستی و مرموز گزینه پیشنهادی وزارت نیرو دقت کنند. این کمپین به برنامه وزیر پیشنهادی نیرو اشاره کرده که «سیاست های اقتصادی و اجتماعی را دارای مهم‌ترین سهم در وضعیت به‌وجود آمده در بحران‌های آب و خاک و انرژی» دانسته و نوشته‌اند «نمی دانیم خوشحال باشیم که بالاخره ایشان پذیرفتند که خشکسالی متهم درجه اول نیست، یا اینکه ناراحت باشیم از این که چرا  در فهرست دلایل بحرانی شدن وضعیت آب به «عنصر مدیریتی و سیاسی» توجهی  نشده است.»

به اعتقاد آنها اردکانیان در برنامه پیشنهادی رندانه با تکیه بر مفاهیم محیط زیستی بحران ریزش آب و باران را (که نام دیگر خشک‌سالی است) و… به عنوان «فرصت»، «تهدید»، «نقاط قوت» و «نقاط ضعف» بر می‌شمارد اما می‌گوید اگر جمعیت سال۱۴۲۰ طبق پیش بینی به ۱۰۶میلیون برسد ما با مشکل موجه‌ایم. این همان چیزی است که در سال‌های بعد به عنوان توجیه روش مدیریت غلط گفته می‌شود؛ مقصر سیاست‌های راهبردیند و ما بی‌تقصیریم و الان نگاه‌مان عوض شده است.

آنها از نمایندگان خواسته‌اند گوشت و پوست برنامه پیشنهادی اردکانیان را کنار بگذازند شاید توانستند «استخوان‌بندی مافیایی این برنامه» را بهتر ببینند.

 

لینک دکهٔ خبر: کانال صدای پای آب

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com