زندانیان سیاسی زن در بازداشتگاه‌های مردانه، آزارهای شدیدتری را تحمل کرده‌اند. براساس شهادت هدی هواشمی درباره فهیمه اسماعیل بدوی، وی مجبور شده است فرزندش را در مقابل چشمان دو مامور اطلاعاتی و بدون برخورداری از هیچگونه امکانات پزشکی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز به دنیا بیاورد:

Untitled-10
« خانم بدوی معلم دوران دبستان است. معلم ریاضی است همسرش فعال بود و ایشان را به اتهام همکاری با همسرش دستگیر کرده بودند. معلم بود و فعالیت فرهنگی داشت. ایشان را قبل از زندان ندیده بودم ولی وقتی از زندان ]سپیدار اهواز ] ما را برای سوال و جواب و بازجویی به مقر استخبارات می‌بردند، با ایشان آشنا شدم… ایشان حامله بود و فرزندش را در زندان به دنیا آورد …وقتی من دیدمش بچه به دنیا آمده بود. در زمانی که ما را اطلاعات می‌بردند خود ایشان به من گفت: به مردم بگو من اینجوری بچه‌ام را به دنیا آوردم، دو مامور اطلاعاتی بالای سرم بودم و بدون اینکه از اتاق خارج بشوند بالای سرم ایستادند تا من وضع حمل کردم…در زمان زایمان ایشان هیچ زنی بالای سر ایشان نبوده دو تا اطلاعاتی با اسلحه بالای سر ایشان ایستاده بودند و … ایشان هیچ آدمی را نمی‌دید به جز دو تا از نیروهای اطلاعاتی.»
منبع: کتاب جنایت بی‌عقوبت-شکنجه و خشونت جنسی علیه زندانیان زن در دهه ۷٠ و ۸٠-انتشارات عدالت برای ایران ١٣۹٢
برای دریافت فایل پی دی اف کتاب اینجا را کلیک کنید
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com