به گزارش بازداشت مرخصی خانم ناطقه نعیمی که در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ به مرخصی ده روزه آمده بود تمدید نشد و به زندان یزد بازگشت.
وی محکوم به دو سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور می باشد.

عوامل وزارت اطلاعات در تاریخ دهم مرداد ماه سال ۱۳۹۱ او را دستگیر کردند و به بازداشتگاه زنان بردند. وی در آنجا به مدت ۱۷ روز در طول دوره بازجویی اش در سلول انفرادی به سر برد، و بعدا به قید وثیقه آزاد شد.
ناطقه نعیمی، همسر فریبر باغی پس از احضار در ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۴ به همراه یک شهروند بهایی دیگر به نام اعظم مطهری، برای گذراندن محکومیت دو سال حبس، خودش را به زندان یزد معرفی کرد.
فریبرز باغی، یکی دیگر از محکومان بهایی دادگاه انقلاب یزد است که دو سال حبس تعزیری او تشدید شد و دادگاه انقلاب یزد در زمانی که او در زندان بود، به اتهام تشویش اذهان عمومی دو سال حبس به محکومیت او اضافه کرد و در ۱۶ اسفند ماه ۹۳ راهی زندان شد.

این زوج یک پسر و یک دختر دارند. لوا، دختر این زوج بهایی، بدون حضور پدر ازدواج کرد چون مسئولان زندان یزد از دادن مرخصی چند ساعته به پدر برای شرکت در مراسم عقد دخترش خودداری کردند.4256

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com