سیدعلی خمینی، نوه روح‌الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی ایران با اشاره‌ای تلویحی به اعدام اعضای سازمان مجاهدین خلق در تابستان ۱۳۶۷ از پدربزرگش برای این اقدام دفاع کرد.

Untitled-23
علی خمینی، روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ در این رابطه گفت: « امروز یک عده‌ای برای منافقین دل می سوزانند که چرا اعدام کردید؟ آن‌ها کسانی بودند که در مقابل حکومت ایستادند و جنایاتی کردند که داعش آن‌ها را نمی‌کرد؛ آنان رئیس‌جمهور، نخست وزیر و بسیاری از بزرگان کشور را ترور کردند؛ اگر بنا بود که امام خمینی(ره) همواره در مقابل این جنایات نرمش از خود نشان می داد که کشور پس از ۳۰ سال هم رنگ آرامش به خود نمی‌دید.»
در تابستان ۱۳۶۷ علاوه بر اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق، طیف وسیعی از اعضاء و هواداران سازمان‌ها و احزاب چپ اعدام شدند.
اعدام مخفیانه بیش از ۱۵ هزار زندانی‌ سیاسی در دهه ۶۰ یکی از گسترده‌ترین موارد نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است که اعتراض و دادخواهی برای آن همچنان ادامه دارد.
کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ شدت بیشتری گرفت و در حدود پنج هزار زندانی در تابستان ۱۳۶۷ به صورت دسته‌جمعی اعدام شدند.
جمهوری اسلامی با سکوت دربارۀ اعدام زندانیان طیف چپ، این اعدام‌ها را منحصر به زندانیان وابسته به سازمان مجاهدین خلق کرده است.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com