پرشین لینک٬ یک وبلاگ گروهی است برای کاربران شبکه اجتماعی لینکداین Linkedin به زبان فارسی. هر فرد علاقمندی که در لینکداین حساب کاربری دارد می تواند به پرشین‌لینک نیز بپیوندند و در این وبلاگ گروهی مطالب مورد علاقه خود را بنویسد و یا از منابع دیگر نقل کند و با انتشار آن اطلاعات را با سایر کاربران پرشین لینک در میان بگذارد.

قبل از آن که به امکانات و مزایای پرشین‌لینک بپردازیم٬ توضیح دقیق‌تری در مورد لینکداین لازم به نظر می آید. لینکداین در سال ۲۰۰۲ پایه‌گذاری شد. این سایت یک شبکه اجتماعی است که هدف اصلی در آن ایجاد ارتباط میان افراد متخصص و حرفه‌ای است. در لینکداین کاربران می توانند فعالیت های اجتماعی مشابه با فیس‌بوک داشته باشند. پایه گذاران و مدیران لینکد‌این افراد شناخته شده ای هستند که سابقه مدیریت در شرکتهایی نظیر یاهو و پی‌پل داشته اند. لینکداین همچنین یکی از پول‌سازترین شبکه های اجتماعی محسوب میشود که در آمد آن از شبکه معروفتری چون توییتر نیز بیشتر است. لینکداین در سال ۲۰۱۱ با انجام یک IPO موفقیت آمیز وارد بازار بورس نیویورک شد. ارزش کل این شبکه به سرعت درحال رشد است و به همین دلیل تخمین دقیقی از آن امکان‌پذیر نیست اما در آمد آن در سال ۲۰۱۲ با ۱۵۰درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۱ بین۸۵۰ میلیون  تا ۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. لینکداین در نیمه سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر فعال داشته است از موفقیت های اخیر این شرکت می توان به خرید سایت اسلاید‌شی‌یر Slideshare که نوعی یوتیوب برای انتشار پرزنتیشن محسوب می شود به قیمت ۱۱۹ میلیون دلار اشاره کرد.

 

از تعداد ایرانی ها یا فارسی زبان های عضو لینکد‌این اطلاع دقیقی در دسترس نیست اما شاید به صورت تخمینی این تعداد را بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر دانست. استفاده از لینکد‌این برای متخصصین و مدیران ایرانی اهمیتی حیاتی در ایجاد ارتباطات بین‌المللی در کسب و کار و فن‌اوری دارد.

 

persianlink

چگونگی راه اندازی پرشین‌لینک

حدود سه ماه پیش از راه اندازی پرشین‌لینک٬ بنابر علاقه شخصی به رسانه های اجتماعی٬ یک راهنمای مختصر برای عضویت و استفاده از لینکداین را در سایت کارزیلا منتشر کردم. این راهنما با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و به میزان قابل توجهی در شبکه های اجتماعی  بازنشر شد. استقبال کاربران فارسی‌زبان از این مقاله مرا بر آن داشت که گروهی برای تبادل نظر میان کاربران فارسی زبان در لینکداین ایجاد کنم٬ گروه پرشین لینک که ایجاد شد به نظر آمد که با توجه به محدودیت زبان فارسی در لینکداین٬ کاربران فارسی زبان در معاشرت و تبادل نظر و انتشار مطالب و مقالات فارسی نیاز به فضایی کامل‌تر دارند. فضایی که در آن افراد حرفه‌ای در رشته های مختلف به تبادل نظر٬ ارایه دیدگاه‌ها٬ موفقیت ها٬ چالش ها٬ سوالات و محصولات فکری خود نمایند. در نهایت در فرصتی که ایجاد شد توانستم این سایت را در قالب یک وبلاگ گروهی که پیوستن و استفاده از آن برای همه کاربران علاقمند٬ آزاد و رایگان است راه‌اندازی کنم.

مانند هر رسانه اجتماعی دیگر این وبلاگ نیز برنامه مشخصی برای هدفگیری و انتشار محتوای مناسب با مخاطبانش دارد٬ در سایت های انگلیسی به عنوان یک نمونه غنی و ایده‌ال می بایست به American Express Open Forum اشاره کنم. سایتی که کاربران متخصص در آن به انتشار اخبار و اطلاعات و تبادل نظر می پردازند. بخش ها یا دسته‌بندی های محتوای پرشین لینک را با الگوی ایجاد یک فضای اطلاع‌رسانی حرفه‌ای تعریف شده‌اند و به مرور زمان نیز تغییر یا بهینه سازی در این دسته‌بندی ها اتفاق خواهد افتاد. پربار بودن محتوای سایت نیز به فعالیت همه کاربران بستگی دارد.

تاکید می شود پرشین‌لینک برای استفاده عمومی کاربران علاقمند و با اهدام اطلاع‌رسانی و آموزشی و غیر انتفاعی فعالیت می کند. هیچ‌گونه ارتباط رسمی٬ وابستگی و نمایندگی میان پرشین‌لینک و سایت لینکداین linkedIn وجود ندارد. خواهش‌مندم به مقررات و شرایط استفاده از این سایت احترام بگذارید و در صورت استفاده از سایر منابع و کپی برداری به حقوق مولفین و ناشرین اصلی با ذکر نام منبع و مولف و درج لینک به منبع٬ پای‌بند باشید. ویدیوی معرفی پرشین لینک را ببینید٬ به پرشین لینک بپیوندید  و یا  راهنمای  کاربری  را ببینید و به عنوان اولین گام در این همراهی٬  این صفحه را با استفاده از آیکون های ذیر٬ در رسانه اجتماعی مورد علاقه خود به اشتراک بگذارید. مدیر پرشین لینک.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com