زکیه نِیْسی، از فعالان کمپین اعتراض به انتقال آب کارون آزاد شد. او در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ از سوی ماموران اداره اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه ستاد خبری امانیه در اهواز منتقل شد.

13221749_1326774020671366_6915900845859975752_n
منابع معتبر در گفت‌وگو با عدالت برای ایران تایید کردند که موضوع اصلی بازجویی‌های خانم نیسی، پست‌های فیس‌بوکی وی و فعالیت‌هایش درباره مسائل زیست محیطی خوزستان بوده است.
وی همچنین درباره پوشش خبری موضوع بازداشت‌اش مورد بازخواست ماموران قرار گرفته است. خبر بازداشت خانم نیسی مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته بود.
پیش از این، خانواده زکیه نیسی برای تکذیب خبر بازداشت وی تحت فشار قرار گرفته بودند. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز خبر بازداشت او را براساس استاتوسی که در فیس بوک شخصی وی وبه وسیله بازجویان منتشر شده بود، دروغ خوانده بود.
زکیه نیسی، ۲۶ ساله، فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى است و علاوه بر فعالیت در زمینه محیط زیست در حوزه فرهنگی و حفظ زبان و هویت عربی نیز فعال بوده است. او یکی از افراد موثر در برپایی زنجیره‌های انسانی در اعتراض به انتقال آب کارون است.انتقال آب کارون به استان‌های کویری از چند سال پیش طرح شده و اعتراض فعالان محیط زیست را به دنبال داشته است.
عدالت برای ایران: فشار بر خانواده زکیه نیسی، فعال محیط‌زیست برای تکذیب خبر بازداشت وی
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com